Anne-Mette Sørum är ny Country Manager på Visual Art i Norge

Visual Art stärker upp det norska kontoret med branschexpert

Visual Art är på en intensiv tillväxtresa och stärker nu sitt norska kontor med Anne-Mette Sørum som ny Country Manager. Sørum har 14 års erfarenhet från branschen och kommer senast från Smartsign där hon arbetade som Country Sales Manager. Hon tillträder sin roll på det norska kontoret från och med 1 mars.

Visual Art Norge har bland andra McDonald´s, Circle K, NIO, Lyko, Meny och BigBite i sin kundportfolio. Med höga ambitioner, tillväxtsmål och en tydlig strategi kommer Sørum bidra till Visual Art’s fortsatta expansion.

- Företaget verkar i en snabbt växande bransch och är definitivt bäst när det kommer till att leverera helhetspaket från start till slut. På Visual Art möter du människor som förstår innehåll, markandsföringsstrategier och tekniska lösningar och ger dig de bästa förutsättningarna för att lyckas med dina digitala kommunikationskanaler, säger Anne-Mette Sørum, Country Manager på Viusal Art Norge.

- Anne-Mette och Visual Art är en perfekt matchning, både ur en personlig och yrkesmässig synvinkel. Hennes erfarenhet från Smartsign kommer bli extra värdefull för vårt fortsatta arbete med att utveckla vår mjukvara för digitala kommunikationskanaler, CMS Signage Player, säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual Art.

- Tillväxten i branschen som gjort sig synlig de senaste åren visar att det finns flera segment att operera i. Företag vill kommunicera snabbare och effektivare med sina anställda, besökare kräver snabbare information och vi alla letar efter den ultimata shoppingupplevelsen när vi bestämmer att spendera våra pengar. Allt det är möjligt att uppfylla genom effektiv användning av digitala kommunikationskanaler, fortsätter Anne-Mette Sørum.

Visual Art är en marknadsledande helhetsleverantör inom digitala kommunikationsytor (Digital Signage) i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget startade 1997 och har idag ca 120 medarbetare inom bland annat sälj, tech, strategisk och kreativ innehållsproduktion samt support. Visual Art är en tech- och data-driven samt strategisk partner som hjälper sina kunder att skapa riktigt affärsvärde och nå deras KPI:er.

Visual Art är marknadsledande helhetsleverantör inom digitala kommunikationsytor (Digital Signage) i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget startade 1997 och har idag ca 120 medarbetare inom bland annat sälj, tech, strategisk och kreativ innehållsproduktion samt support. Visual Art är en tech- och data-driven samt strategisk partner som hjälper sina kunder att skapa riktigt affärsvärde och nå deras KPI:er. www.visualart.com

Anställda: ca 120 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spanien, Storbritannien och USA
    Kunder i urval: McDonald’s, ICA, Unibail-Rodamco-Westfield, Circle K , 7-Eleven, SEB, AMF Fastigheter, Audi och AB Nordiska Kompaniet