Visual Arts SaaS-lösning lägger grunden för framtidens Digital Signage

Visual Arts SaaS-lösning lägger grunden för framtidens Digital Signage

Visual Art lanserar en helt ny version av den egenutvecklade mjukvaran Signage Player – hjärtat och kraften bakom all typ av Digital Signage. Denna lansering banar inte bara väg för oöverträffade integrationsmöjligheter och interaktioner över alla digitala ytor, utan markerar också startskottet för många att ta klivet in i framtidens retail media.

Som pionjärer i branschen med sin innovativa mjukvara för digitala ytor har Visual Art traditionellt möjliggjort en felfri innehållshantering på alla typer av skärmar, vilket eliminerat behovet av externa mediaspelare. Nu har man byggt vidare på Signage Player och skapat något ännu större, bättre, snabbare och mer effektivt. Lösningen är även helt skalbar vilket innebär att alla kunder, stora som små, kan få exakt den funktion som man kan och bör kräva av en modern mjukvara.

- Signage Player är ombyggd från grunden och sammanför alla nödvändiga funktioner i en enda plattform. Vi har också säkerställt nästintill obegränsade möjligheter till systemintegration, vilket ökar flexibiliteten som aldrig förr. Denna version av Signage Player kommer att inta en unik position i vår produktportfölj säger Andrew Jarder, Product Owner på Visual Art.

- Systemet är byggt så att i princip vilken annan datakälla som helst kan kopplas på. Det innebär enorma möjligheter för att exempelvis plocka in sälj- eller kunddata direkt i systemet för att sedan automatisera innehållet utifrån vad enskilda kunder behöver och vill ha. Det är framför allt ett gigantiskt steg i att använda digitala ytor än mer effektivt inom Retail Media än vad som görs i dag, fortsätter Andrew Jarder.

- Signage Player är en SaaS-lösning från vår sida. Genom att vara helt molnbaserade kan vi såväl drifta som uppgradera enskilda delar av mjukvaran utan att det påverkar andra kunder än dem som använder den specifika tjänsten eller funktionen, fortsätter Andrew Jarder.

- Retail Media växer med stormsteg och digitala ytor i butik är och kommer att vara en nyckelkomponent i en bred, vettig satsning på området. Med Signage Player är vi redo att stötta våra kunder i varje steg på den resan, avslutar Andrew Jarder.

Trots att man behåller det användargränssnitt som kunderna känner till och föredrar, för att underlätta en smidig övergång, har det gjorts stora och betydande tekniska uppgraderingarna "under skalet". Men förbättringarna är inte alla osynliga; vissa funktioner utlovar att omedelbart höja kundupplevelsen.

Genom att vara så kallat "cloud-native" lovar den nya Signage Player optimal funktionalitet och tillgänglighet. Det är också ett löfte om skalbarhet, redo att växa och utvecklas med tillägg av framtida funktioner.

Systemets integration och skalbarhet förbättrar avsevärt möjligheterna till schemaläggning av innehåll, vilket resulterar i smartare och mer relevant budskap för slutkunderna och förenklar hanteringen av innehåll för dem som använder systemet.

Vill du ha mer information om Visual Art Signage Player finns det här: www.visualart.com/digital-signage-software.

Visual Art är ledande aktör inom Digital Signage och erbjuder kompletta lösningar till kunder över hela världen.

Vårt arbete börjar alltid med att ställa frågan varför, samla insikter och designa koncept som skapar verkligt affärsvärde för våra kunder. Vi tar hand om hela värdekedjan, från tekniska lösningar och hårdvara till mjukvara, innehåll och installation, samt tillhandahåller service och support.

Genom att mäta effekterna av våra lösningar fungerar vi som en strategisk partner som garanterar att uppsatta mål och nyckeltal uppnås. Oavsett om det handlar om att öka försäljningen, förstärka kundupplevelsen eller sälja reklamutrymme till tredje part (retail media), så är vi här för att hjälpa till.

Vi kombinerar vår kreativa expertis, tekniska innovation och användarvänliga mjukvara, Signage Player, för att leverera resultat. Visual Art grundades år 1997 och har 130 medarbetare i 7 länder inom rådgivning, teknik, koncept och design, innehållsproduktion, installation samt service och support. På så sätt kan vi säkerställa en smidig upplevelse för våra kunder.

Vi är stolta över att ha förtroende från välkända varumärken som McDonald's, Unibail-Rodamco-Westfield, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven och många fler. www.visualart.com

Omsättning: 290 MSEK (2022)

Mjukvarulicenser: 75 000 licenser i 39 länder.