The HALO i Westfield Mall of Scandinavia

Visual Arts spektakulära DOOH installation för Ocean Outdoor

Visual Art, en ledande aktör inom digital signage, är stolta över att presentera det färdigställda projektet HALO – en banbrytande LED-installation för Ocean Outdoor i Westfield Mall of Scandinavia. Detta spektakulära projekt beskrivs som en plattform för fysiska och digitala varumärkesupplevelser och visar på den gemensamma styrkan hos Visual Art, Ocean Outdoor och Unibail-Rodamco-Westfield.

Ocean Outdoor, en jätte inom sektorn för digital utomhusreklam, verkar i Storbritannien, Norden och Nederländerna. Med sin expertis inom superpremium DOOH-lösningar, föreställde sig Ocean ett digitalt mästerverk som inte bara skulle dra blickarna till sig utan också erbjuda en dynamisk och fängslande marknadsföringsplattform.

- "I en värld där digitala innovationer omdefinierar hur vi kopplar till konsumenter, understryker detta projekt Ocean Outdoors engagemang för att skapa skräddarsydda, högkvalitativa DOOH-miljöer. Genom att tänja på gränserna inom den digitala utomhussfären, står HALO ut med sin fantastiska design och högteknologiska lösningar – en plattform för varumärken att skapa kraftfulla och minnesvärda kopplingar," sade Carl-Fredrik Mannerberg, gemensam MD på Ocean Outdoor Sverige.

- "Vårt uppdrag är att förverkliga exceptionella varumärkesupplevelser över alla Westfield destinationer. Denna installation är ett bevis på vårt engagemang för den senaste tekniken, vilket skapar en unik varumärkes- och besöksupplevelse," kommenterade Teun Jan Spits, Head of Westfield Rise – Northern Europe hos Unibail-Rodamco-Westfield.

Westfield Rise, den interna byrån hos den globala fastighetsjätten Unibail-Rodamco-Westfield, startade detta banbrytande projekt tillsammans med Ocean Outdoor som en del av deras strävan att förbättra kundupplevelsen genom teknologi.

Som partner inom digital signage har Visual Art skickligt hanterat den komplexa orkestreringen av projektet. Installationen stoltserar med 345 kabinetter, 1500 LED-moduler, en pixeldensitet på 2.6 och en ljusstyrka på 900 nits. De innovativa LED-ringarna delar dessa specifikationer och sträcker sig över imponerande 280 kvadratmeter, med 640 kabinetter, 3376 LED-moduler och en totalvikt på 27,7 ton teknik. Allt detta, stöttat av 200 meter kabelkanal, 250 borrade hål och 225 anslutna kablar, noggrant sammanställt av Visual Arts installationsteam.

Installationen kombinerar estetisk briljans och visar på hur teknisk innovation sätter en ny prägel på vad digital signage kan vara.

- "Projektet är en fantastisk symbol för hur digital teknik kan omvandla ytor till interaktiva, engagerande upplevelser. Vi är stolta över att ha lett genomförandet av denna visuellt imponerande och komplexa installation," sade Pontus Meiljer, CEO på Visual Art.

Visual Art är ledande aktör inom Digital Signage och erbjuder kompletta lösningar till kunder över hela världen.

Vårt arbete börjar alltid med att ställa frågan varför, samla insikter och designa koncept som skapar verkligt affärsvärde för våra kunder. Vi tar hand om hela värdekedjan, från tekniska lösningar och hårdvara till mjukvara, innehåll och installation, samt tillhandahåller service och support.

Genom att mäta effekterna av våra lösningar fungerar vi som en strategisk partner som garanterar att uppsatta mål och nyckeltal uppnås. Oavsett om det handlar om att öka försäljningen, förstärka kundupplevelsen eller sälja reklamutrymme till tredje part (retail media), så är vi här för att hjälpa till.

Vi kombinerar vår kreativa expertis, tekniska innovation och användarvänliga mjukvara, Signage Player, för att leverera resultat. Visual Art grundades år 1997 och har 130 medarbetare i 7 länder inom rådgivning, teknik, koncept och design, innehållsproduktion, installation samt service och support. På så sätt kan vi säkerställa en smidig upplevelse för våra kunder.

Vi är stolta över att ha förtroende från välkända varumärken som McDonald's, Unibail-Rodamco-Westfield, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven och många fler. www.visualart.com

Omsättning: 290 MSEK (2022)