Laila Bagge lanserar kosttillskott med kollagen – och veganska hälsoprodukter

Nu lanserar Laila Bagge kosttillskott för hy, välmående och sömn. Detta i samarbete med svenska hälsoföretaget Viterna. I serien ingår fem effektiva produkter med riktigt snygga förpackningar.

Viterna By Laila Bagge är kosttillskott för hud, hår och naglar – samt välmående och återhämtning. Serien innehåller tre kollagenprodukter, ett veganskt multivitamintillskott och en vegansk zink- och magnesiumprodukt.

– Jag har tagit fram produkter som jag själv behöver. De är enkla att använda, jag ser och känner resultat, säger Laila Bagge.

Collaplex är ett kosttillskott som innehåller en hög dos av kollagen plus fler ingredienser som är inriktade på hår, hud och naglar. Det finns både som drickbart pulver och kapslar du sväljer. Kollagen är ett protein vi har naturligt i kroppen – i hud, ben och senor – som ger struktur och stadga.

Både pulvret och kapslarna Collaplex innehåller bland annat biotin, C-vitamin och zink. De bidrar till att bibehålla normal hud och hår, kollagenbildning och kvalitet på naglar. I serien finns även kollagenpulvret Pure Collagen som endast innehåller hundra procent hydrolyserat kollagen – helt utan tillsatser.

– Jag upplever de här produkterna som unika inom kosttillskottsbranschen. Innehållet är noga utvalt och designen är väldigt fin. Pure Collagen innehåller hundra procent hydrolyserat kollagen helt utan tillsatser. Collaplex innehåller även fler ingredienser för hud, hår och naglar. My Daily och My ZMA är fulla av effektivt innehåll och är dessutom veganska, säger Younes Laroussi, VD på Viterna.

Förutom kollagenprodukter finns vitamintillskottet My Daily. Det innehåller vitaminer och mineraler men också Greens and Reds, alltså grönsaker och bär. Det är relativt ovanligt att vitamintillskott även innehåller Greens and Reds.

Dessutom innehåller serien zink- och magnesiumprodukten My ZMA. Den kommer i kapselform och du tar den någon timme innan du ska sova. Kosttillskott med zink och magnesium bidrar bland annat till återhämtning. För bästa effekt innehåller denna även extrakt av kamomill och citronmeliss.

Återförsäljare:

apotekhjartat.se och naturprodukter.se

Produkter i serien Viterna By Laila Bagge:

• Viterna Collaplex Pulver Äpple 400 g By Laila Bagge rek. pris 399 kr
    Drickbart kollagenpulver med äpplesmak.
  • Viterna Collaplex 120 Kapslar By Laila Bagge rek. pris 299 kr
    Kollagenkapslar som innehåller bland annat biotin, C-vitamin och zink.
  • Viterna Pure Collagen 300 g By Laila Bagge rek. pris 299 kr
    100 procent hydrolyserat drickbart kollagen i pulverform utan tillsatser.
  • Viterna My Daily 90 Kapslar By Laila Bagge rek. pris 229 kr
    Vegetabiliskt multivitamin och mineraltillskott.
  • Viterna My ZMA 90 Kapslar By Laila Bagge rek. pris 229 kr
    Vegetabilisk zink- och magnesiumprodukt för återhämtning.

Presskontakt:

Younes Laroussi