Vivida Assistans erhåller högsta kreditvärdighet igen

Vivida Assistans har erhållit högsta kreditvärdighet av Sveriges ledande kreditupplysningsföretag UC. Det är fjärde året i rad det sker.

- Att vi för fjärde året i rad får den här utmärkelsen är vi förstås mycket stolta över. För Vivida är en sund ekonomi med öppen redovisning om vart alla pengar går viktigt. Att få det här erkännandet känns därför väldigt bra, säger Fredric Käll VD på Vivida Assisistans.

Vivida Assistans anser att en öppen redovisning är viktigt särskilt som bolagets verksamhet är skattefinansierad. Sedan 2006 publicerar Vivida därför årligen bolagets årsredovisning på sin hemsida. För de kunder som önskar finns det också möjlighet att få en ekonomisk rapport för att se hur deras pengar har använts.

UC Risk Företag är en samling scoringmodeller som är optimerade för att beräkna svenska företags överlevnadsförmåga. Modellerna kan med stor precision avgöra kreditrisken i enskilda företag. Vivida Assistans har erhållit högsta kreditvärdighet enligt UC Risk med en riskprognos på 0,12% och riskklass 5, där 5 innebär lägsta risk.

Fredric Käll, VD Vivida Assistans tal: 019-555 43 01

Patrik Anshelm, styrelseordförande Vivida Assistans tel: 076-114 44 41

• uc
  • lass
  • kreditvärdighet
  • assistansbolag

Vivida Assistans är ett privat alternativ för människor med stora och bestående funktionsnedsättningar. Vi erbjuder individuellt anpassad personlig assistans till funktionsnedsatta barn, ungdomar och vuxna i hela landet.

Omtanke, ansvar, kompetens och förtroende är de kärnvärden som genomsyrar arbetet. Vivida grundades 2004, har 1 000 anställda med kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.