Passat Sportscombi GTE har genom åren varit en populär laddhybrid i Sverige.

Volkswagen återöppnar laddhybrider

Svenska kunder kan återigen beställa laddhybrider från Volkswagen. Från och med den 15 juni finns laddhybridversioner av Golf, Passat Sportscombi, Tiguan och Arteon Shooting Brake öppna för nybeställning.

På grund av långa leveranstider har laddhybriderna inte gått att beställa på den svenska marknaden under en period, men en ökad produktionstilldelning gör att Volkswagen i Sverige nu återigen kan erbjuda laddhybrider till sina kunder.

Det gäller versionerna Golf GTE, Passat Sportscombi GTE, Tiguan Elegance eHybrid, Tiguan R-Line eHybrid och Arteon Shooting Brake R-Line eHybrid.

– Vi ser en fortsatt efterfrågan på laddhybrider, så det är verkligen glädjande att vi nu kan erbjuda dem igen. Vi har fått en ökad produktionstilldelning för vår marknad som gör detta möjligt och leveranstiderna är normala, säger Sten Forsberg, chef Volkswagen Sverige.

Laddbybriderna kan beställas hos Volkswagens återförsäljare och går även att bygga i konfiguratorn på www.volkswagen.se. Där finns också mer information om priser och utrustning samt tekniska data.