Volkswagen + Golf = SANT - Official Car i Scandinavian Masters

Volkswagen har tecknat avtal med Scandinavian Masters om ett treårigt samarbete. Det innebär att Volkswagen blir Official Car i samband med tävlingen. Scandinavian Masters, som är den publikmässigt näst största golftävlingen på Europatouren, spelas på Barsebäcks Golf & Country Club den 29 juli till 1 augusti. Arrangören kommer därmed att använda olika Volkswagen-modeller i samband med tävlingen, till exempel för att hämta och lämna spelare. I samband med tävlingen kommer Volkswagen också att ställa ut sina modeller inför publiken. Vi är mycket glada över det här samarbetet. Scandinavian Masters är ett stort och viktigt evenemang och ett perfekt tillfälle för oss att få visa upp till exempel Touareg och nya Golf, säger Åke Lundberg, marknadschef på Volkswagen. För oss är ett samarbete med Volkswagen viktigt. Volkswagen har många nya spännande modeller som passar in på vår verksamhet, säger Beth Engblom, vd för Scandinavian Masters. Förutom den här golfsatsningen på elitnivå, har Volkswagen också dragit igång en amatörtävling i egen regi, Volkswagen Masters. I den kan återförsäljare bjuda in kunder och andra att spela på regional nivå. Efter 17 regionala tävlingar spelas en Sverige-final i september. De bästa i finalen går vidare till en världsfinal där de möter de bästa från övriga europeiska länder. Världsfinalen spelas i Sydafrika i november i år. För ytterligare information kontakta: Åke Lundberg, marknadschef Volkswagen, 08-553 865 53 Beth Engblom, vd Scandinavian Masters, 08-622 15 90