ID. Space Vizzion – en eldriven kombi med fyrhjulsdrift.

Volkswagen presenterar unika konceptbilen ID. Space Vizzion på eCarExpo

Detta eldrivna kombikoncept med fyrhjulsdrift, 340 hk och en räckvidd på upp till 590 km visas nu för första gången upp på en svensk mässa – på eCarExpo i Göteborg, 2-4 december.

Efter modellerna ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 (erbjuds endast i Kina), ID. Buzz och ID. Buzz Cargo är det nästa år dags för en ny ID.-modell att se dagens ljus. Först i sedan-utförande och senare även som kombi.

På elbilsmässan eCarExpo i Göteborg visar Volkswagen för första gången på en mässa i Sverige upp konceptbilen bakom denna kommande nyhet – nämligen ID. Space Vizzion. Denna unika konceptbil, som endast finns i ett enda exemplar, ger en hint om hur kombiversionen av nästa ID.-modell kan komma att se ut.

ID. Space Vizzion premiärvisades på Los Angeles Auto Show hösten 2019. Serietillverkningen av den slutliga kombiversionen för den europeiska marknaden förväntas starta under 2024. När själva världspremiären sker och när den kan öppnas för försäljning är ännu inte officiellt.

eCarExpo i Göteborg går av stapeln 2-4 december där 2 december är en branschdag och 3-4 december är publika dagar. Utöver konceptbilen ID. Space Vizzion presenteras hela ID.-familjen i Volkswagens monter: ID.3, ID.4 GTX, ID.5 GTX, ID Buzz och ID. Buzz Cargo. Dessa (ej ID. Space Vizzion) finns också tillgängliga för provkörning i samband med mässan. Den 2 december klockan 13:30 arrangerar Volkswagen en pressträff i montern.

Läs mer om ID. Space Vizzion i bifogat dokument.