Voltify AB och Sun4Energy AB i strategiskt samarbete

Voltify AB och Sun4Energy AB offentliggör i dag att man inleder samarbete inom solenergianläggningar, batterisystem och elbilsladdning för att tillsammans erbjuda marknaden produkter och tjänster.

- Det gläder mig att kunnat säkra den kapacitet Voltify behöver i samarbete med en partner som har samma värdegrund och vision som oss. Samarbetet med Sun4Energy stärker vårt erbjudande och vår närvaro med möjlighet att leverera med bibehållen kvalitet och samtidigt skala upp leveransvolymer utmed västkusten, mellansverige och Stockholmsområdet, säger Fredric Känngård Voltify AB.

- Jag är mycket glad och ser fram mot en spännande utveckling med Voltify då det ökar våra volymer inom kärnverksamheten med leverans av utrustning och installationer av solenergianläggningar. Vi kan nu frigöra resurser för att fokusera egna säljresurser i vårt erbjudande till kommersiella kunder samt utveckla vår nya logistikenhet, säger Mattias Leijon vd Sun4Enery AB.

Voltify AB fokuserar på marknadsbearbetning och kundanskaffning med helhetsansvar i mötet med kunden. Sun4Energy AB ansvarar för material, logistik, installation och service.

För mer information vänligen kontakta:

Fredric Känngård, verkställande direktör fredric@voltify.se 070-795 20 09 Mattias Leijon, verkställande direktör leijon@sun4energy.se 070-522 60 01

Om Voltify AB

Enkelhet och förnybar energi – det är kombinationen Voltify AB alltid har som målsättning. Voltify AB, ett svenskt solenergibolag, tillgängliggör ren energi för planeten och till kunder som direkt minskar sina energikostnader. Ett välorganiserat och engagerat team med ambitionen att vara en trygg leverantör för bolagets kunder och samarbetspartner samt att alltid ska erbjuda bästa möjliga service. Med Voltify-teamets långa erfarenhet av solenergisystem, entreprenörsanda och effektiva processer är bolagets erbjudande unikt. Endast branschens mest kända varumärken och välrenommerade underleverantörer ingår i bolagets erbjudande. Tillsammans gör vi nytta nu och förbereder oss för framtiden. För mer information besök https://www.voltify.se.

Om Sun4Energy AB

Kvalitet och leveranssäkerhet med attraktiva villkor bygger grunden i Sun4Energy AB. Med mål att vara den självklara installationspartnern i Sverige av solenergilösningar och tillbehör har verksamheten sedan den etablerades 2018 levererat drygt 300 installerade solenergianläggningar. Energilagring och laddningslösningar kompletterar erbjudandet. Verksamheten växer organiskt och via strategiska förvärv. För mer information besök https://www.sun4energy.se.

Voltify AB ⎜ Varuvägen 9 ⎜ 125 30 Älvsjö ⎜ Telefon & SMS 010-500 81 00 ⎜ hello@voltify.se ⎜ voltify.se

• Energifrågor

Ove Känngård