Baklängesmarschen 2022 – Kontakta en anmäld förskola

Baklängesmarschen 2022 – Kontakta en anmäld förskola

Barnsäkerhetens dag arrangeras i år torsdagen den 5 maj och 37 000 barn är anmälda att delta. En höjdpunkt på dagen är Baklängesmarschen som genomförs på förskolor runt om i Sverige. Marschen är ett initiativ från Volvia för att uppmärksamma frågan om barns rätt att sitta säkert – och bakåtvänt – i bilen. Media är välkomna att kontakta en av alla förskolor som går i Baklängesmarschen. För att komma i kontakt med medverkande förskolor på din ort, hör av dig till:

Johanna Svantesson, Manifest PR 073-256 24 20
johanna.svantesson@manifestpr.se, eller

Julia Wohlén, Manifest PR 073-043 20 82
julia.wohlen@manifestpr.se

Resultatet från Volvias årliga undersökning om barnsäkerhet i bil bland mer än 1 000 svenska småbarnsföräldrar visar på positiva trender, oroväckande undantag och seglivade myter om säkerhet i bilen. Rapporten släpptes den 19 april 2022, och finns att läsa här.

Sofia Bergfors

Presskontakt Marknads- och kommunikationschef Barnsäkerhet, Information, kommunikation och marknadsföring 0768-932923

Volvia

Med över 400 000 konsument- och företagskunder är Volvia marknadsledande inom bilförsäkring för Volvo. Våra rötter, vårt täta och långvariga samarbete med Volvo har gjort oss till experter på försäkring för Volvobilar. Vi finns i hela Norden och försäkrar både privat-, företags och lastbilar. Med nytänkande idéer och innovativa lösningar utformar vi tjänster och produkter som alltid har kundernas behov i fokus, både i och runt bilen. Volvia grundades 1959 av Volvo men ägs sedan 2001 av If Skadeförsäkring.