Nu blir det enklare att köpa eller leasa en ny Mercedes-Benz

Sverige är utsedd till pilotmarknad när Mercedes-Benz inför ett nytt sätt att sälja nya personbilar och vissa transportbilar. Kunder som köper eller leasar en Mercedes-Benz får nu samma pris oavsett var affären genomförs. De får dessutom tillgång till alla lagerbilar i hela Sverige vilket gör det lättare att snabbt hitta rätt bil. Syftet är att göra bilköpet enklare och tryggare för kunderna.

– När priset är känt redan från början av köpprocessen behöver kunderna inte längre jämföra priser eller fundera på om man kunde fått ett bättre pris hos någon annan återförsäljare. Det blir tydligt, tryggt och enkelt för våra kunder, säger Karin Stålhandske, märkeschef för Mercedes-Benz på Upplands Motor.

Återförsäljare har tidigare köpt in och fyllt sina lager med bilar. Nu blir återförsäljarna i stället agenter, förmedlare av bilar, åt Mercedes-Benz.

– Vi fortsätter som innan att ge våra kunder råd och information på plats i bilhallen, via mejl eller telefon. Men vi behöver inte längre lägga tid på prisförhandlingar, utan kan ha fullt fokus på att tillgodose kundernas behov. Det här gör också att det blir ännu viktigare att vara den som ger den bästa kundupplevelsen och servicen, säger Karin.

Mercedes-Benz nya säljkoncept ger kunderna tillgång till alla lagerbilar i hela Sverige. Det gör det både lättare och snabbare att hitta rätt bil för snabb leverans. Om bilen finns på en annat ort, transporteras den utan kostnad till kundens agent. Upplands Motors kunder får välja hos vilken av Upplands Motor bilhallar man vill hämta bilen. Vid utlämningen får kunden, precis som tidigare, råd och information om sin nya bil.

Har du frågor eller funderingar angående Mercedes-Benz nya koncept? Kontakta gärna märkeschef Karin Stålhandske: karin.stalhandske@upplandsmotor.se, 08-477 22 10
eller försäljningschef Jens Rösiö: jens.rosio@upplandsmotor.se, 08-622 96 43

Upplands Motor är ett av Sveriges mest framgångsrika bilföretag och ett modernt familjeägt bolag med nära 850 anställda. Vi säljer service och verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar. De varumärken vi arbetar med är Volvo, Ford, Mercedes-Benz, Renault och Dacia.

Företaget etablerades 1964 i Uppsala, och finns idag i Arlandastad, Danderyd, Hammarby Sjöstad, Länna, Tierp, och Uppsala, samt på två ställen i Kista där även huvudkontoret ligger. Med utgångspunkt i värderingarna enkelt, omtänksamt och engagerat hjälper vi våra kunder till en enklare vardag.