Upplands Motor anordnar tävling till stöd för Musikhjälpen

För oss på Upplands Motor är det en självklarhet att ge vårt stöd till förmån för Musikhjälpen och årets viktiga tema ”Sex är inte ett vapen”. Nu kan du hjälpa oss att samla in pengar genom att tävla om en jullovsbil.

Förra året samlade Musikhjälpen in över 50 miljoner kronor under temat “Alla har rätt att funka olika”. Pengarna gick bland annat till skolor med speciallärare i Palestina, tillgänglighetsanpassade arbetsplatser i Libanon och inkluderande miljöer för människor med funktionsnedsättning i Somalia och Kenya.

I år sänds Musikhjälpen från Västerås mellan den 9 och 15 december. Temat är “Sex är inte ett vapen” där bidragen till Musikhjälpen bland annat kan gå till fysisk och psykisk vård för överlevare, hjälp att driva rättsprocesser och möjlighet till utbildning för att undvika en framtid i fattigdom och utsatthet.

Vi vill självklart ge vårt stöd även i år och kommer, utöver ett engångsbelopp, skänka pengar som vi samlar in genom en tävling. Alla som bidrar med 50 kronor eller mer är med och tävlar om att få låna en bil från ett av våra varumärken en hel vecka under jullovet. Perfekt inför fjällsemestern eller att bara få uppleva vintersverige längs vägarna!

Här hittar du Upplands Motors tävling >>

Bössan är öppen från och med nu fram till söndagen den 16:e december kl 00.00.

Läs mer om Musikhjälpen här >>

• jullovsbil
  • musikhjälpen2019
  • musikhjälpen
  • mh19
  • upplands motor

Upplands Motor är ett av Sveriges mest framgångsrika bilföretag och ett modernt familjeägt bolag med nära 850 anställda. Vi säljer service och verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar. De varumärken vi arbetar med är Volvo, Ford, Mercedes-Benz, Renault och Dacia.

Företaget etablerades 1964 i Uppsala, och finns idag i Arlandastad, Danderyd, Hammarby Sjöstad, Länna, Tierp, och Uppsala, samt på två ställen i Kista där även huvudkontoret ligger. Med utgångspunkt i värderingarna enkelt, omtänksamt och engagerat hjälper vi våra kunder till en enklare vardag.

Mari Lagberg

Head of Marketing 0708301842