Upplands Motor lanserar e-handelslösning

Upplands Motor lanserar e-handelslösning för att möjliggöra köp av begagnade bilar online. Satsningen är en del i arbetet att stärka företagets digitala närvaro och erbjuda branschens bästa kundupplevelse online och offline.

I samarbete med Wayke lanseras nu ett pilotprojekt som erbjuder kunderna att köpa bil online. I ett första skede kan kunden köpa begagnade bilar (Volvo, Ford, Renault) med koppling till Upplands Motors anläggningar i Uppsala, Kista och Hammarby Sjöstad. E-handelslösningen ligger både på Upplandsmotor.se och på Wayke.se

”Vi vet att stora delar av kundresan sker online idag vid köp av bil. Vi vet även att ett otroligt stort antal människor skulle älska att kunna köpa en bil från soffan utan att provköra den först, så länge det erbjuds någon slags garanti. Genom att vara en del av det här projektet kan vi erbjuda våra besökare ett enkelt och tryggt bilköp samt på nära håll följa och lära oss av hur ett invant beteende förändras över tid.” Säger Tomas Lundholm, Online Manager på Upplands Motor.

Projektet är en pilot fram till årsskiftet och kommer utvecklas löpande.

”Att lansera onlineköp tillsammans med Upplands Motor är en viktig milstolpe för oss. Wayke´s uppgift är att driva på digitaliseringstakten i bilbranschen, genom ny smart teknik på både vår egen och bilhandlarnas egna sajter. Upplands Motor ligger i framkant och delar samma vision och syn på att leverera den bästa upplevelsen för kunden.” Säger Martin Fransson, VD Wayke Sweden.

För mer information vänligen kontakta:

Tomas Lundholm, Online Manager Upplands Motor
E-post: tomas.lundholm@upplandsmotor.se