Pressmeddelande -

Svenska fintech startupen Vourity utsett till ett av världens topp 15 mest innovativa företag

Svenska Vourity, en Fintech SaaS plattform för obemannade betalningar och access, har blivit utvalt som ett av världens topp 15 mest innovativa företag i tävlingen 2022 IoT Innovation World Cup®.

Tävlingen har gått igenom mer än 400 startups från över 65 länder inom områdena Industri 4.0, samt lösningar för städer, energi och jordbruk. Av dessa har världens 15 mest innovativa startups valts ut. Dessa 15 skall snart träffas för den stora finalen i Hannover.

- Vourity blev utvalt tack vare vår innovativa betallösning för bland annat elbilsladdning där vi gör det möjligt att betala för laddning med vanliga betalkort. Därmed löser vi ett av det stora problemen inom elbilsladdning som gör elbilsförarna upprörda och även bidrar till att folk tvekar att byta till elbil, avslutar Hans Nottehed, CEO på Vourity.

Finalen i tävlingen går av stapeln på Hannovermässan den 1 juni 2022.