Vourity gör passersystem till en intäktskälla

Nu lanserar svenska Vourity en "allt-i-ett" Point of Service-terminal för bland annat obemannad försäljning, betalning och passerkontroll. Terminalen är molnbaserad, bygger på öppet API och anpassningsbar med standardiserad hårdvara som laddar ner mjukvarumoduler utifrån kundens behov.

-  Terminalen som har flera användningsområden är certifierad för betalning med vanliga betal och kreditkort och hanterar mobila betalningsmetoder så som Swish, Vipps, Mobilepay samt gör det möjligt att ge access med e-legitimation som Freja eID och Mobilt Bank ID, berättar Hans Nottehed, CEO för Vourity.

En av fördelarna med denna ”allt-i-ett” lösning är att det blir mycket mer flexibelt och billigare än traditionella passersystem. Det är enkelt att anpassa och ändra passersystemet utifrån ändrade behov. Systemet kan integreras med redan befintliga passersystem eller fastighetssystem. Alla platser eller situationer där man vill ta betalt och/eller ge access, till exempel för fastigheter, leveransboxar, elbilsladdning, co-working eller liknande, är aktuella.

-  Vi kan göra fastigheten till en marknadsplats och därmed skapa nya inkomstkällor för fastighetsägaren. Här ser vi ett stort intresse från branschen, då passersystem hittills bara varit en kostnad, avslutar Peter Hirtl medgrundare av Vourity.

För ytterligare information; kontakta

Hans Nottehed, CEO Vourity AB

Tel; 070-580 60 70

• obemannad försäljning
        • passersystem
        • pos3
        • passerkontroll
        • access fastigheter

Vourity är ett svenskt snabbväxande fintech-bolag som via sin SaaS-plattform erbjuder öppna, skalbara och flexibla lösningar för betalning, bokning och access i obemannad fysisk miljö. Vår utgångspunkt är betalning via öppna betalsätt såsom alla betalkort och Swish men även kryptovaluta för elbilsladdning samt många andra användningsområden för den nya ekonomin. Vourity grundades 2018, huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm.