Högt tempo när Voxo rekryterat till ledande positioner

Vi har stärkt upp i alla team och rekryterat till flera ledande positioner under Q1 och Q2

Voxos organisation har fördubblats sedan årsskiftet och rekryteringen väntas fortsätta inför planerad expansion. Johan Wadenholt berättar tillsammans med Jacob Kinnander om det högre tempot och de rekryteringar vi landat under våren och försommaren.

Effektivare processer och utökade kundavtal

"Vi har bland annat rekryterat en Head of Customer Success, Jens Hermansson, med bakgrund från Qliro och Klarna, som verkligen har höjt leveransen mot kund. Resultatet är att vår onboarding blivit smidigare och flera kunder har valt att utöka sina avtalade tjänster hos oss. Även en avlastning för säljorganisationen som kan göra en handover mycket tidigare i processen." – berättar Johan Wadenholt, CEO & Co-founder

Jens Hermansson har rekryterats som Head Of Customer Success

Ytterligare förstärkning till Customer Success

"Så sent som för två veckor sedan anslöt även en Customer Success Manager, Nathalie Välikoski, som har varit med och producerat skarpt redan från start." – säger Johan

Nathalie Välikoski är ny Customer Success Manager på Voxo sedan alldeles nyligen

Gedigen erfarenhet ger ett enormt lyft för utvecklarna

"Vi har fått in en ny Chief Technology Officer, Ludwig Pethrus Engström, som har en gedigen erfarenhet inom DevOps och skalbarhet. Bland annat från gaming-branschen. Det har medfört ett enormt lyft för vår plattform och teamet av utvecklare i helhet!

Samtidigt så ger det oss möjlighet att tydligare dela upp utveckling och R&D, vilket vi verkligen behöver när vi jobbar i framkant av maskininlärning och språkteknologi." – säger Johan

Voxos nya Chief Technology Officer heter Ludwig Pethrus Engström

Omfattande marknadsföring och kommunikation

"Teamet är också förstärkt med en senior Head of Marketing, Fredric Gustafsson, som redan nu har börjat sätta planen för hur vi kommunicerar vår resa, det vi utvecklar och hur branschen förändras med hjälp av ny teknologi.

Det har varit en utmaning för oss att förklara och omvandla hur vi ser teknologin och vad det innebär för kunder och marknaden. Men allt blir lättare när vi får in erfarna personer i teamet. Som kan få ut information på rätt nivå." – förklarar Johan

Head of Marketing är en ny tjänst på Voxo för Fredric Gustafsson

Expansion, mobilapp och dedikerat team

"Just nu håller vi på att rekrytera fler utvecklare och ledarroller för en planenlig expansion. Vi kommer även släppa vår mobila applikation inom kort. Appen kommer få sitt egna dedikerade team inom utveckling, sälj och marknadsföring, vilket ska bli riktigt kul." – säger Johan

Nya kollegor, större kundbas och kommande rekryteringar

"Allt som allt så har vi ett enormt högt tempo i bolaget just nu. Dels genom vår ökande kundbas men också med våra nya kollegor som börjat på denna sida om året. Vi har fördubblat organisationens storlek sedan årets igång och om vi till våra planer är det fortfarande en hel del rekryteringar som skall göras innan året är slut.

Vi flyttade även till ett nytt kontor i slutet av förra året, vilket redan har börjat bli för litet. Så nu under Q3 behöver vi titta efter ett större kontor för just nu växer vi så att det knakar. Målsättningen är att vi går in i 2023 med både nya produkter och aktiviteter på nya marknader. Allt med ett enormt starkt team i bolaget!" – svarar Johan

Marknaden rör sig mot röstteknologi och maskininlärning för att hitta insikter

"Sedan några månader tillbaka har vi stärkt upp säljteamet med en Sales Executive som senast kommer från Qualifier och Metro. Det känns superkul att ha Pia Popat ombord och hon kommer en erfarenhet som förstärker vårt försäljningsarbete. Hennes kunskaper breddar våra möjligheter och kanaler för att nå ut till potentiella kunder." – berättar Jacob Kinnander, Senior Sales Executive

Pia Popat är ny Sales Executive på Voxo sedan ett par månader tillbaka

Dags för nya geografiska marknader

"Utöver rekrytering till mobilappen kommer vi även öka på ordinarie det ordinarie säljteamet. Vi kommer rekrytera personer som ska jobba dedikerat mot de nya geografiska marknaderna vi ska kliva in i.

Marknaden har börjat röra på sig ordentligt, det märks. Fler och fler företag har fått upp ögonen för röstteknologi och maskininlärning för att hitta insikter till en förbättrad kundupplevelse och kundresa.

Att vi nu är på väg ut ur pandemin är såklart positivt. Vi har äntligen börjat träffa kunder och partners på mässor igen, vilket skapar nygamla möjligheter." – avslutar Jacob

• nyheter

Johan Wadenholt