Sonja Aldén satsar på egen digital konsert från sitt vardagsrum

En av Sveriges största artister, Sonja Aldén, satsar digitalt och välkomnar alla till en intim spelning från sitt vardagsrum.
Konserten, som är ett helt nytt koncept, släpper Sonja på sin VOYD-kanal den 14 maj.

En intim konsert i ett vardagsrum med personligt snack och tankar. Ganska långt från en stor scen med stora strålkastare och tusentals i publiken, synligt framför.
I början av pandemin var digitala konserter ett ganska avlägset alternativ för många artister och kreatörer.
Men i och med alla restriktioner och avbokningar så har både artister och slutkunder mognat i den digitala processen.

Sonja Aldén hoppar nu ner från den stora scenen hon vanligtvis står på. Hon plockar bort, skalar av och bjuder in sina fans och kunder närmare. Mer personligt, hemmavid.
Publiken kanske inte syns mitt framför. Men den kan dock vara betydligt större än den största arenan med den största scenen.
   - Det finns så många möjligheter med en digital konsert. Självklart går det aldrig att ersätta en livekonsert där du befinner dig på plats och får hela stämningen. Men via en digital spelning så når du dessutom även den nyblivna mamman som sitter hemma och ammar och inte kan åka iväg på en livekonsert, eller personen som drömt om att få se en hel konsert med sin favoritartist men kanske inte haft ekonomisk möjlighet, menar Marie Huvén, Head of Customer Success på VOYD.

Den 14 maj bjuder Sonja Aldén in till en konsert med musik, personligt snack och tankar. Med sig har hon också sina vänner och musikerkollegor Måns Ek (Piano & kör) och Ninni Bautista (Kör, flöjt, percussion m.m).
   - Genom att vi samarbetar med bland annat Ticketmaster, så når hon dessutom ut med sin biljettförsäljning till sina fans utanför Sveriges gränser. En oerhörd möjlighet för hennes följare och fans som nu får chansen att se henne digitalt, oavsett var man befinner sig geografiskt, avslutar Linnea Stark, Account executive på VOYD.

Och som Sonja Aldén själv skriver på sin VOYD-kanal:
"Tills vi kan ses ute på vägarna igen så hittar vi och musiken andra vägar till varandra. För hur många dörrar som än stängs så är musiken själv ostoppbar. Kan jag inte komma till er just nu så får ni alla komma hem till mig istället!