Lunchseminarium - Säkra sina affärer, går det?

Talare är Kenneth Normark, vd Söderslätts Spannmålsgrupp och Sture Gustavsson, vd SGMA. Söderslätts Spannmålsgrupp arbetar med köp och försäljning av spannmål, medan SGMA arbetar med förvaltning av jordbruk och skogsbruk, såväl i Sverige som i Ryssland och Polen. Kenneth Normark talar på temat att säkra sin skörd låter tryggt, men man ska komma ihåg att man samtidigt låser sig på ett sätt som i efterhand kanske inte är så kul. Man bör därför nogsamt värdera varför man ska säkra sig och verkligen bestämma sig att man är nöjd med priset hur det än råkar bli med facit i hand. Sture Gustavsson reflekterar över hur detta resonemang kan tillämpas när man gör affärer på högriskmarknader som t.ex. Ryssland.

Tid: Onsdag 3 april kl 10.30 -12.00, seminariet avslutas med lunch.

Lunch: Levereras av restaurang Tre Bröder i Ljungsbro.

Plats: Vreta Kluster, Järngården 13, 590 76 Vreta Kloster. För vägbeskrivning se karta

Anmälan: Seminariet är kostnadsfritt, men antalet platser är begränsat, så vänligen anmäl dig på e-postadress: kerstin.gustafsson@hushallningssallskapet.se senast torsdagen den 28 mars! Vi tillämpar principen ”först till kvarn”. Välkommen!