PRESSINBJUDAN: Studiebesök hos tre fossilfria lantbruk i Östergötland

Projektet ”Fossilfria lantbruk” drivs av AgroÖst och Energikontoret i syfte att utveckla en modell för hur fossila bränslen kan ersättas av förnybara energikällor i lantbruksföretag. Projektet bygger på erfarenheter från tre östgötska lantbruksföretag som har ersatt 90 procent av sin fossila energiförbrukning med förnybart.

I morgon, tisdag den 25 mars arrangeras studiebesök hos de tre östgötska gårdarna. Buss avgår från Vreta Kluster klockan 08.00. Det går också bra att komma direkt till respektive gård. Efter besöken bjuds på lunch på Vreta Kluster och därefter följer ett seminarie kring innovationsprocesser inom gröna näringar, där projektet Fossilfria lantbruk är ett exempel.

För mer information se bifogade program.

Varmt välkommen!
Maria ElmwallProjektledare, Energikontoret Östra Götaland AB