Wåhlin Fastigheter bygger nya bostäder i centrala Sundbyberg

Wåhlin Fastigheter bygger nya bostäder i centrala Sundbyberg

På fastigheten Åkeriet 4, Landsvägen 17 i centrala Sundbyberg bygger Wåhlin Fastigheter ett nytt flerbostadshus. En äldre befintlig byggnad har rivits och nu byggs nya hyresrätter som ska stå inflyttningsklara våren 2017. Huset omfattar 85 bostadslägenheter, 2 lokaler och 47 garageplatser.

Fastigheten ligger i stadsdelen Lilla Alby mitt emot Swedbanks nya huvudkontor fem minuters promenad från Sundbybergs torg med affärer, restauranger och kommunikationer såsom pendeltåg, tunnelbana och bussar.

Hur uthyrningen kommer att gå till har vi inte beslutat än men våra tidigare projekt har vi förmedlat via vår hemsida och med hjälp av Bostadsförmedlingen.

Wåhlin Fastigheter inriktar sig på långsiktigt förvaltning av det egna fastighetsbeståndet, nyproduktion och renovering av egna äldre bostadshus. Företaget är idag ett av de större privatägda fastighetsföretagen i Stockholm med ett 90-tal fastigheter i Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sigtuna och Stockholm.