Tillsammans med restauranghyresgäster har Wallenstam skapat 10 000 måltidslösningar till hjälpverksamheter.

10 000 måltider till hjälpverksamhet

Covid-19 har en stor påverkan på hela samhället. Wallenstam försöker på olika sätt att bidra i krisen, bland annat genom stöd i form av köp av varor och tjänster. Ett exempel på detta är att tillsammans med restauranghyresgäster ha skapat 10 000 måltidslösningar till hjälpverksamheter.

Det är tillsammans med restauranghyresgäster som Amida kolgrill, Biljardpalatset, Felicia, Lunchgården, Market, Måltiden, Råcksta krog och Subway bland andra som måltidslösningarna har skapats.

Räddningsmissionen i Göteborg, Stadsmissionen i både Stockholm och Göteborg, Faktum, Maskrosbarn samt ambulanssjukvården i Storstockholm är några av de verksamheter som har tagit emot måltiderna. Hjälpverksamheter som Wallenstam redan stödjer på något sätt.

– Vi har sedan starten 1944 haft ett stort engagemang i samhället genom att bland annat stödja utsatta grupper, motverka utanförskap och bidra till trygghet och säkerhet. Att på detta sätt kunna stötta våra hyresgäster samtidigt som vi stödjer de mest utsatta i samhället känns extra bra under rådande förutsättningar, säger Elisabeth Vansvik kommunikationsdirektör.