Fredrik Edbom, grundare och vd till Miksajo som tidigt i mars bytte lokal från Vallgatan 14, Göteborg till Kvarteret Victoria.

Miksajo väljer Victoriagården i Göteborg

I början av mars öppnades portarna till Miksajo i Wallenstams lokaler på Victoriagården i kvarteret Victoria i centrala Göteborg. Miksajo är en livsstilsbutik med fokus på kvalité och design och erbjuder ett spännande utbud av accessoarer, väskor, kläder genom en mix av lokala och internationella varumärken.

– Vi valde att flytta hit till Victoriagården för att det är en väldigt trevlig och levande miljö i kvarteret som vi vill vara en del av. Jag gillar känslan, gården och helheten, en upplevelse man inte hittar överallt, säger Fredrik Edbom, grundare och vd på Miksajo.

Några av de varumärken som säljs på Miksajo är bland andra Maison Margiela, Bottega Veneta och Helmut Lang.

– Mina kunder är väldigt positiva till vår nya butik och instämmer också om att känslan här på Victoriagården är något utöver det vanliga, och det passar Miksajo bättre, berättar Fredrik Edbom.

Miksajos nya adress från och med mars 2020 är Victoriagården, en före detta relativt stängd och otillgänglig gård med parkeringsplatser som Wallenstam har utvecklat till en mötesplats med butiker och matställen mitt i centrala Göteborg. Entrén till Victoriagården hittar du från Södra Larmgatan 16, Vallgatan 21 samt Victoriapassagen.