Josefin Eklund gästar Templet under januari/februari 2020 och designar konst för både hem och företag.

Templet utmanar synen på framtidens butik

I höstas lanserades konceptet ”Templet” (Temporary Outlets) i kvarteret Victoria i Göteborg. Templet, som är ett samarbete mellan Ali Davoodi och Wallenstam, har fokus på den rumsliga upplevelsen och utmanar synen på vad framtidens fysiska butik kan vara.

I lokalen i Victoriapassagen, får olika aktörer möjlighet att prova på att se om det finns en marknad för dem men det är också ett sätt att se vart trenderna är på väg. Med Templet vill Ali överraska och inspirera.

- Det handlar om att konstant vara i ombyte så att det alltid blir intressant för kunden, berättar Ali.

Butikerna finns på plats i cirka 1-3 månader och vi har hittills haft fyra besökare i lokalen. Näst på tur står neonkonstnären Josefin Eklund som öppnade den 14 januari och stannar en månad framåt.

Josefin Eklund designar konst för både hem och företag. Hon har skapat konst med neonljus i tre år och går på Göteborgs konstskola. Neon är hållbart, av väldigt hög kvalitet och går också att renovera. Fram till mitten av februari finns Josefin och hennes konst på plats i Templet.

www.thetemplet.com

Tidigare utställare:

Kulturlabbet

Kulturlabbet är en daglig verksamhet för bild- scen och ordkonstnärer med intellektuella funktionsnedsättningar.www.kulturlabbet.com

Modmoto minis

MOD moto bygger skräddarsydda motorcyklar och Modmoto minis är skräddarsydda motorcyklar för barn.www.modmoto.se

Atacac

De utforskar nya sätt att designa, producera, och sälja kläder. Kläderna designas digitalt, visualiseras och säljs på nätet och produceras först efter de sålts.
www.atacac.com

Fotografiska

Fotografiska är en konsthall och mötesplats för fotografi i Stockholm. I Göteborg visades editions som inte visas någon annanstans fysiskt utan enbart sälj digitalt annars.