Delar av Wanda-teamet

Wanda x CAKE - ett samarbete för storstadspendlaren

Klimatsmarta tech- och logistikuppstickaren Wanda och elmopedtillverkaren CAKE teamar upp för att frigöra utrymme hos storstadspendlaren.

Den cirkulära tiden är nu. Konsumenten gör medvetna val och företag tillhandahåller alternativ. Samarbetet mellan Wanda och CAKE är ett klockrent exempel. CAKE inspirerar människor att bidra till utvecklingen mot låga utsläpp genom att kombinera upplevelse med ansvar i sina produkter. Wanda har på kort tid etablerat en av världens första logistikplattformar för en cirkulär ekonomi, vilket ger människor och företag enkel, snabb och prisvärd tillgång till utrymme, med hämtning och leverans till dörren.

Är du ägare till elmopppen Makka från CAKE får du nu 2 månaders gratis förvaring hos Wanda.

– Bra val ska vara enkla val. Vi hämtar och levererar hemma hos dig, när du vill. Det är smidigt och du sparar värdefulla kvadratmeter. Fler cirkulära samarbeten behövs, så det är väldigt kul att kunna underlätta storstadspendlarens vardagsliv tillsammans med Makka, säger Kaj Jones, operations director Wanda Sweden.

Förvarar du din elmoped eller cykel hemma i vinter? Tänk på att dina prylar trivs bäst i en vinterförvaring som är tempererad, väl ventilerad och fuktkontrollerad. Se även till att elmopeden eller cykeln är torr och ren innan den får gå i ide, då håller den längre.

Makka-ägare, läs mer om hur du tar del av erbjudandet på Wandas hemsida: https://wanda.space/se/cake

För ytterligare information kontakta:
Kaj Jones, operations director Wanda Sweden: 073-767 78 76

Om Wanda

Wanda är ett teknik- och logistikföretag som har grundats för att ge människor i städer enklare och mer flexibel tillgång till utrymme, och samtidigt göra det enkelt att använda de saker vi redan har på ett smartare sätt. Företaget hämtar och lämnar hemma hos kunden och använder även sin logistikplattform för att göra det möjligt att både underhålla, reparera och dela kunders saker.

Wanda.space/se/ @wanda.space

Om CAKE

CAKE är en svensk tillverkare av lätta, elektriska motorcyklar och mopeder av högsta kvalitet, med ett tydligt uppdrag att inspirera till ett samhälle utan utsläpp genom att kombinera spänning och ansvar. Modellsortimentet består för närvarande av tre olika plattformar - den mångsidiga offroadern Kalk, den modulära brukscykeln Ösa och stadspendlaren Makka. Tack vare ett omfattande utbud av tillbehör och konfigurationer vänder sig CAKE till en bred publik av användare och tillämpningar, inklusive kommersiell användning för last-mile-leveranser och andra kortare stadstransporter. Tillsammans med många priser och utmärkelser för sin design och innovativa strategi för mobilitet och andra samhällsutmaningar har CAKE identifierats som ett av världens mest innovativa företag av Fast Company både 2020 och 2021. Utöver det fick de utmärkelsen Time Magazines 100 viktigaste uppfinningar 2021, tillsammans med över 100 andra priser och utmärkelser.

Ridecake.com @ridecake

Madeleine Bergh