​15-åriga stjärnskottet debuterar med ”Min Queen”

Idag debuterar 15-åriga Elias Abbas med ”Min Queen”. En låt han har skrivit tillsammans med hitmakaren K One.

För fyra år sedan träffade den då 11-åriga Elias låtskrivaren och producenten K One, som bland annat har skrivit låtar som ”Undo” till Sanna Nielsen och ”I Can’t Go On” till Robin Bengtsson – två låtar som vunnit Melodifestivalen. Elias och K One träffades på en ungdomsgård i Rinkeby och började göra musik tillsammans, på den tiden rappade Elias. De fick snabbt en fin relation, men med musiken gick det trögare. Elias kom med sina texter till K One, fick en utskällning för att de var för dåliga, och blev ombedd att gå hem och göra om. Elias kämpade på, började sjunga istället för att rappa, och blev bättre och bättre på att skriva. Till slut nådde de i mål, med K One som sin mentor är nu Elias Abbas aktuell med sin debutsingel ”Min Queen”. Låten handlar om den gränslösa kärleken, även om Elias endast är 15 år gammal verkar han veta vad han pratar om.

- ”Min Queen” handlar om en kvinna jag värdesätter över allt annat, en kvinna jag vill ge hela min värld och all min tid till. Hon ÄR min tid, och jag älskar henne. Den kan handla om en tjej jag träffar nu, den kan handla om min framtida fru och vad jag kommer känna för henne.

Lyssna på ”Min Queen” här.

Se musikvideon här.

Elias vill vara en positiv motpol till de ofta hårda rapparna från orten, han vill visa att det finns kärlek där. Han har själv haft en väldigt fin och lycklig uppväxt och vill visa att man kan skriva glad musik om kärlek även om man kommer från Rinkeby. Han vill förmedla att var du än kommer ifrån och om du jobbar riktigt hårt, då kan du lyckas. Men man måste kämpa och inte ge upp.

- Lägger du ner 50 000 timmar på din passion, det kan vara fotboll, balett eller konst, då kommer du bli bäst på det du gör. Du kan inte ta din talang för givet, du måste öva och lägga ner tid på det du gör – vara riktigt engagerad

Elias medverkade på Lamix’s ”Hey Baby Remix” som just nu ligger #36 på Spotifys topplista och Elias har blivit överöst med positiv respons för hans medverkan på låten. Hans Instagramkonto har växt från 2 000 följare till över 12 000 följare på bara en månad och de snackas mycket om honom som nästa stjärna i den urbana världen.