Anton är tillbaka med singeln "She Don't"

Idag släpper Anton sin nya singel ”She Don’t”, som han har skrivit tillsammans med Rami Yacoub (Backstreet Boys, N´Sync, Britney Spears, One Direction m.fl), Joel Killington och Jonas Wallin. Låten handlar om en ung ensamstående mamma som kämpar för att försörja sitt barn.

- Jag skrev den här låten för alla kvinnor som kämpar och krigar varje dag för att försörja sitt/sina barn. Jag älskar låten och hoppas att alla som kommer att lyssna på den också gör det.

Lyssna på "She Dont" här.

Anton har genom åren nominerats till allt från Grammis, Rockbjörnar och MTV Awards, han har sålt guld och platina och legat #1 på Spotify.

När Anton 2015 reste till USA för att träffa landets mäktigaste musikdirektörer fick han höra att han hade allt en popstjärna ska ha - utom rätt låtar. På vägen hem bestämde han sig för att ta saken i egna händer genom att lära sig skriva och producera egen musik. Han blev upptäckt av stjärnproducenten Rami Yacoub och tillsammans har de jobbat fram Antons nya sound.

Först ut av hans egenskrivna material var singeln L.I.L.Y. som släpptes i våras och fick ett fint mottagande. Nu släpps singeln ”She Don’t”.