Brolle släpper ny singel

Nu är det äntligen dags för Brolle att släppa ny singel. Singeln heter ”Anything she wants” och är en rock låt med influenser från många gamla rockfavoriter.

Brolle är popstjärnan som blev ett med folket med hans debutalbum ”Rebellious Heart”. Sedan dess har det blivit ett antal album och guldplattor genom åren. Brolle har också blivit nominerad i tre kategorier i det presitgefyllda Grammispriset, blivit utsedd till ”Årets Norrbottning” och vunnit flera priser som bl.a. Rockbjörnen, NRJ Awards och Swedish Hit Music Awards.

Anything she wants” är skriven av Brolle själv och är startskottet på ett nytt sound som kommer sammanfattas i ett album i september. Senast vi hörde något nytt från Brolle var 2008 då skivan ”Ett hjärta som glöder, som en gång brann” släpptes och sålde guld. Efter succén med albumet har Brolle även gjort succé inom musikalvärlden. Han har synts som Buddy Holly i den kritikerhyllade musikalen ”Buddy Holly the musical” under året. Musikalen är just nu ute på Sverige turné och avslutas i vår. Under Buddy Holly fick Brolle nya inspirations källor och lyssnade mycket på gammal rock som han är uppvuxen med. Dessa influenser har han tagit hjälp av till nya singeln.

Första singeln är en härlig blandning av olika musikaliska influenser från bl.a. Billy Idol, Guns´n&Roses och Johnny Cash. ”Anything she wants” uttrycker den fas i livet Brolle befinner sig i just nu. Låten har mycket gitarrer, keybord och härliga stämmor i en rockig upptempo låt. ”Anything she wants” går till radio i februari.

Onsdagen den 10 /2 firar Brolle singelreleasen med en gratiskonsert på T‐centralen i ett samarbete med SL.

Provlyssna på ”Anything she wants” här:
www.thenightisdarkestbeforethedawn.se

För mer info om Brolle:
www.brolle.se

Kontakter:
A&R
Joakim Stenhammar, 0707-66 50 82
jocke@stenhammarmusicgroup.se

Label Promotion
Marie Andersson, 0731-56 44 36
marie@stenhammarmusicgroup.se

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries.