Cherrie bekräftar nytt album nästa år och släpper ”123” som gästas av Yasin idag!

Cherrie har de senaste månaderna ständigt varit aktuell med ny musik och släpper nu en andra singel från sitt kommande album som är bekräftat att släppas i början på nästa år. Idag släpps låten ”123” som gästas av ingen mindre än Yasin.

-Att Yasin är med på låten, gör den bara bättre. Han är min kusin och folk har väntat länge nog på att vi ska göra något ihop. Även fast han är yngre än mig så förstår han den eran och genren vilket gör att vår kemi blir så bra i ”123”, säger Cherrie om Yasins medverkan.

123 låter lyssnaren få följa med tillbaka i tiden när låtar som Rock The Boat och The Boy Is Mine toppade listorna under tidigt 2000-tal, en låt som formats av Cherries eviga kärlek till RnB genren och vad Cherrie alltid förknippats med.

-Helt ärligt, ”123” är, för mig, en hyllning till äkta RnB från min favorit-era, tidigt 2000-tal. När jag hörde beatet och tillsammans med grabbarna skrev låten, så tog den mig tillbaka till att vara på Layer Cake eller Bedroom, klubbar som var öppna runt 2007 där man bara spelade RnB klassiker som Brandy eller Aaliyah. Det är en påminnelse om att även fast jag kan anpassa mig till många genrer så är det RnB:n som är min största kärlek och den här låten är en hyllning till just det.

Med låten släpps även en tillhörande musikvideo som visar upp en ny sida av Cherrie som enligt henne själv, är den bästa hon gjort hittills. Videon gästas av ett par olika folkkära artister som bjuder på en eller flera cameos i musikvideon.

-Det är synd att det är en pandemi, att vi inte kan gå ut. Att jag inte kan festa med mina tjejkompisar till den här låten hela kvällen. Men jag är ändå glad att jag kan ge er en av de bästa videor som har gjorts i år med en sjuk låt som är originell och kompromisslös när det kommer till RnB, det är vad 123 betyder för mig.

Låten är producerad av John Alexis, skriven av Leslie Tay, Sonny Fahlberg, Yasin och Cherrie själv, ”123” släpps idag!

Sara Faraj

Label Manager Asylum 0733689335