Det uppdaterade musikal soundtracket "The Greatest Showman – Reimagined" ute nu!

Nu har soundtracket till musikalfilmen ”The Greatest Showman” fått en uppdaterad kostym i form av nya versioner av låtarna som gästas av världsartister som bland andra P!nk, Kelly Clarkson, Panic. At the Disco, Keala Settle, Kesha, Missy Elliott, Sara Bareilles, Years & Years, Jess Glynne, MAX, Ty Dolla $ign, James Arthur, Anne-Marie och Zac Brown Band.

The Greatest Showman – Reimagined” är uppföljaren till Atlantics dubbel platinacertifierade soundtrack från 2017 för 20th Century Foxs musikalfilm har redan streamats över 100 miljoner gånger genom enskilda singlar som släppts under hösten 2018. Idag släpptes även låten ”Rewrite the Stars” med Anne-Marie och James Arthur.

Se videon till ”Rewrite the Stars” här.

"The Greatest Showman - Reimagined" producerades av Benj Pasek & Justin Paul, GRAMMY®- belönta och femfaldigt nominerade Atlantic Records President, West Coast Kevin Weaver (Furious 7, Suicide Squad, The Fault in Our Stars, The Fate of the Furious) och GRAMMY®- belönta Atlantic Records, A&R Pete Ganbarg (Twenty One Pilots, Hamilton: Original Broadway Cast Recording, Dear Evan Hansen: Original Broadway Cast Recording). Albumets exekutiva producent är Justin Paul.

”The Greatest Showman” är från början en djärv originalmusikal som handlar om showbranschens födelse och känslan när drömmar uppfylls. Inspirerad av P.T. Barnuma ambition och fantasi berättar ”The Greatest Showman” historien om en visionär som från ingenting skapade ett fascinerande skådespel som blev en världssensation. ”The Greatest Showman” regisserades av filmskaparen Michael Gracey och i filmen syns kända skådespelare som bland andra Academy Award-nominerade Hugh Jackman och Oscar-nominerade Michelle Williams samt Zendaya, Zac Efron och Rebecca Ferguson.

Låtlista – ”The Greatest Showman – Reimagined”­
1. The Greatest Show – Panic! At The Disco
2. A Million Dreams – P!nk
3. A Million Dreams (Reprise) – Willow Sage Hart