​Dotter släpper låten ”Rebellion”

Idag släpper Dotter nya singeln ”Rebellion” - där vi får höra ett nytt, mer elektroniskt, sound från henne. Dotter har här samarbetat med Christian Walz och Henrik Jonzon.

- ”Rebellion ”är en hyllning till alla som vågar göra det lilla i vardagen för att motverka att makthavare får ännu mer makt, berättar Dotter. Att inte supporta det som gör att rika blir rikare för det resulterar i att fattiga blir fattigare.

Dotter äntrade musikscenen 2014 med sin debutsingel "My Flower", hon blev på kort tid uppmärksammad båda internationellt och på hemmaplan. Låten blev rosad i flera internationella medier och Popjustice beskrev "My Flower" som en mix mellan Abba och Lana Del Rey. Kort efter släppte hon även hennes debut-ep som även den togs emot varmt och vi har efter det fått följa Dotters resa, och höra henne utveckla sitt sound. År 2015 kom singeln ”Dive”, året därpå släpptes ”Creatures Of The Sun” och i februari i år kunde vi lyssna på ”Evolution”.

Lyssna på ”Rebellion” här.