JUSTICE kommer till Stockholm och Göteborg!

Den franska electronicaduon JUSTICE - Gaspard Augé och Xavier de Rosnay - kommer på efterlängtat återbesök till Sverige 28-29 maj.

Den 28:e maj kör JUSTICE ett exklusivt dj-set på Energy at the Club på Sturecompagniet i Stockholm. Dagen därpå, den 29:e maj, spelar de på Energy at the Club på Nivå i Göteborg.

Senast i månadsskiftet januari/februari sålde de ut samtliga fyra skandinavienspelningar på kort tid, och betygen i kvällstidningarna var eniga: succé!

De är kända för sina liveframträdanden, nuförtiden med det maffiga, lysande korset på scen omgivet av höga stackar av Marshallförstärkare. Efter en spelning gav SvD betyget 5/6 och skrev "Det här är den ursprungliga anledningen till att det grävdes en tunnel under engelska kanalen."

JUSTICE är kända för sina konstverk till videor, och har även mycket välförtjänt lyckats ta hem prestigefyllda MTV Video of the Year Award två år i rad. Nu kommer de till Stockholm och Göteborg för två exklusiva dj-set i samarbete med NRJ At The Club.

I en intervju för Stureplan.se lovar de att även denna gång ta med sig det stora korset och gav följande kommentar inför spelningarna:

Vad kan publiken vänta sig på Sturecompagniet och i Göteborg?
- Kärlek, svett och tårar.
Se intervjun i sin helhet på Stureplan.se

JUSTICE: Xavier de Rosnay och Gaspard Augé har båda vuxit upp i Paris förorter. Duon träffades för fyra år sedan när Xavier studerade grafisk design och Gaspard designade flyers. En kort tid senare kom de i kontakt med Pedro Winter, även känd som Daft Punks manager, som genast kontrakterade dem till numera legendariska Ed Banger Records. 2007 kom deras kritikerrosade debutalbum "†".

Energy At The Club är radioprogrammet som sänds varje lördag kväll på NRJ och dygnet runt på www.nrj.se/club. Energy At The Club är också nattklubbskonceptet som i samarbete med Stureplansgruppen äger rum i en gång i månaden på Sturecompagniet i Stockholm och Nivå i Göteborg. I sommar dyker även Energy At The Club upp i Båstad och på Gotland.
"Målet är att förmedla det bästa från den internationella klubbscénen till våra lyssnare och få band är hetare än Justice. Det kommer att bli två galna kvällar.", säger NRJs programchef Benjamin Nilsson.

Biljetter kan du köpa här: