Miriam Bryant släpper ny låt med Jireel och tar emot Ulla Billquist-stipendiet

Den 18 september släpper Miriam Bryant låten DITT FEL som är en Spotify Studio It’s Hits-inspelning tillsammans med Jireel, det är inte första gången de samarbetar ihop då Miriam medverkat på Jirees låt Den Sommaren. Låten kom till för två år sedan och är den första singeln från Miriam Bryants kommande album, på söndag framför de låten tillsammans i TV4:s Hellenius Hörna.

”Jag älskar den här låten, den skrevs för snart två år sedan och nu har den fått sällskap av Jireel och äran att bli en del av Studio It’s Hits-familjen. Det känns väldigt roligt att den får ett eget space på det här sättet” säger Miriam Bryant om “DITT FEL”.

"Det här blir andra gången jag jobbar med Miriam och det känns som att vi hittat våran grej. I ’Den Sommaren’ bjöd jag in Miriam i min värld och nu fick jag komma in i Miriams värld. Jag har aldrig riktigt släppt en låt som låter såhär, ser fram emot att höra vad folk tycker" säger Jireel om samarbetet med Miriam Bryant.

Tidigare i veckan tog Miriam Bryant emot Ulla Billquist-stipendiet som delas ut varje år ut till en kvinnlig artist som genom sitt artisteri berikar den svenska musikscenen, tidigare har bland annat First Aid Kit och Seinabo Sey mottagit det ärofyllda stipendiet.

Folkets hus och parkers motivering till 2020 års Ulla Billquist-stipendiat
”När hon sjunger så lyssnar man. Det finns en styrka, en tydlighet, som ibland nästan övergår i vrede för att strax förvandlas till något skört och sårbart. Det ärliga och personliga anslaget bidrar till det starka uttrycket och gör att vi som publik upplever något bortom det traditionella och vardagliga. I olika sammanhang har hon visat ett stort socialt engagemang och tydligt tagit avstånd från missförhållanden vilket stärker bilden av en unik person som skapat sig en plats i den svenska musikhistorien. Detta och mycket mer gör Miriam Bryant till en självklar mottagare av 2020-års Ulla Billquist-stipendium.”

Lyssna på DITT FEL

Foto: @annikaberglundphoto