NONONO släpper låten ”Ego” idag & album i höst

Idag släpper NONONO somriga feelgoodlåten ”Ego”. Med den påbörjar de nedräkningen mot sitt kommande album som släpps i höst.

”Ego handlar om det bitterljuva i att vägra växa upp och att inte vilja släppa sitt ego och sin ungdom. Skrivprocessen började med att Michel spelade in en basgång som han skickade till mig. Jag låg hemma på en grå söndag och fick utlopp för min ångest i text och melodi och sedan har Tobbe fått tracket att leva och glittra. Några veckor innan släppet fick vi hjälp av ett par av kvinnorna i bästa Tensta Gospel Choir som förgyller outrot på låten! Nu lyssnar vi på Ego innan vi går ut istället för dagen efter! :)” – Stina Wäppling.

Lyssna på "Ego" här.

NONONO bestående av sångerskan/låtskrivaren Stina Wäppling och producenterna Tobias Jimson (Astma) och Michael Flygare (Rocwell) gjorde i höstas comeback med singeln ”Masterpiece” efter två års uppehåll till följd av intensivt turnerande och promotionarbete världen över. Likt deras stora världshit ”Pumpin Blood” från 2013 uppmärksammades nya singeln av musikskribenter världen över och den var under slutet av 2017 en flitigt spelad låt på P3. Sedan dess har de släppt låten ”Lost Song” som bland annat nådde första platsen på HypeMachine och singeln ”Friends” som omskrivits av internationell media under våren.

NONONO var en av 2013-2014 års största svenska musikexporter. Det stora genombrottet kom då hiten "Pumpin Blood" släpptes och senare även deras hyllade debutalbum We Are Only What We Feel. Efter intensiva år behövde bandet stanna upp för att få ny inspiration. Tobias och Michel gick tillbaka till studion och producerade låtar åt artister som Madonna, Maroon 5, Zara Larsson (där de nyligen vann ”Årets Låt” på Grammisgalan för hennes ”Only You”) och Tove Lo. Stina spenderade flera månader på resande fot i bland annat Sri Lanka, Indien och Bali där hon surfade, spelade gitarr och skrev låtar. När hon återvände till Stockholm, full av insikter och intryck, bestämde hon sig för att återuppta sin psykologutbildning parallellt med att bandet tillsammans började arbetet med att skriva och spela in sin nya musik.