Paul Rey följer upp melodifestivalsuccén med ny singel – Mistakes 12 juni

Paul Rey debuterade i Melodifestivalen 2020 med låten Talking In My Sleep och det blev en succé och inför miljontalstittare slutade Paul Rey på en sjätteplats i finalen i Friends Arena. Nu följer artisten upp med nya singeln Mistakes som släpps 12 juni.

Paul Rey har tidigare släppt singlar som till exempel Good For Me som premiärspelades på 10 000 meters höjd på ett plan på väg till Austins musikfestival SXSW, han har spelat på Brilliant Minds inför bland annat Barack Obama, gjort en hel del TV-framträdanden senast i Melodifestivalen där Paul Rey var den enda debutanten att komma till final. Inför miljontalstittare slutade Paul Rey med låten Talking In My sleep på sjätte plats och låten gick direkt in som 17:e plats på Spotifys topplista vid release. Efter det var den en av de låtarna från Melodifestivalen som legat högst i topp på streamingtjänsten.

Paul Rey är bosatt i Malmö och är stadens näst mest streamade artist (efter The Cardigans) med över 100 miljoner streams. I hemmastudion skapar Paul Rey all sin musik och under Corona-karantänen skrevs den nya singeln Mistakes över den digitala plattformen Zoom. Låten skrev tillsammans med Nick Bradley och Lewis Gardiner från Storbritannien.

- Jag ville hylla den “fula sidan” av ett förhållande, dansen på rosor kan vara fylld med taggar och ibland gör man misstag. Men man kan även lära sig av misstag, lära sig älska de misstagen och sakna att begå misstag med en person, säger Paul Rey.

Mistakes släpps 12 juni och är skriven av Paul Rey, Nick Bradley och Lewis Gardiner och producerad Lewis Gardiner.

Lyssna på Mistakes här!