Ricky Rich släpper sitt minialbum "Highs & Lows" idag!

Senaste singeln från Ricky Rich var ”Highs & Lows” och idag släpper Västerås egna stolthet inte bara musikvideon till spåret utan även sitt efterlängtade minialbum med samma namn som innehåller 4 helt nya spår.

Det senaste halvåret har Ricky haft stora framgångar med singlarna “Bless Me”, som nyligen gått Guld, “Ma Chérie” och “Highs & Lows” som alla nått topp 30 på Spotify och trendat på YouTube. Nu är det dags för det 6-spåriga minialbumet “Highs & Lows” att göra entré.

Fokussingeln heter ”Delli” och gästas av Adel, Ricky berättar om hur låten kom till:

”Allt började med att jag hade andra halvan av refrängen som jag redan kokat för längesen och alltid velat använda men aldrig fått in den där jag ville ha den. Den kom fram när jag satt med mitt egenproducerade beat, men jag visste att jag inte kommer släppa det beatet och jag kunde inte slänga bort texten.”

Över 1,5 år senare gick Ricky än en gång in i studion med den talangfulla producenten KJ, som också producerat 4 av 6 låtar på albumet. När Ricky hörde beatet kände han direkt att texten skulle passa perfekt. När halva låten var klar så bara visste han att Adel skulle göra succé på låten och så blev det.

”Jag är sjukt tacksam över all kärlek jag har fått från alla olika håll, fans, familj, vänner. Det här albumet går ut till dem, till er alla. Jag hoppas ni gillar det och fortsätter hänga med på resan, för mer kommer, trust me!” – Ricky.

Idag kl. 12.00 premiäras även musikvideon till titelspåret ”Highs & Lows”, på Ricky Rich Youtubekanal.

Sara Faraj

Label Manager Asylum 0733689335