Varför ska jag ha en hemförsäkring?

Varför ska jag ha en hemförsäkring?

Så här ligger det till

Oavsett hur du bor behöver du en hemförsäkring, för att skydda dig mot olika saker och för att inte stå helt utelämnad om något plötsligt händer. Om du bor i hyresrätt behöver du bara en vanlig hemförsäkring som skyddar dina lösa ägodelar, men om du bor i bostadsrätt eller villa behöver du ha en försäkring som är lite mer anpassad efter din boendeform och även skyddar själva bostaden i sig. I vår hemförsäkring ingår alltid ett tillägg för bostadsrätt men om du bor i en villa så behöver du teckna en villaförsäkring. Du bestämmer själv den omfattning du vill ha på din försäkring och vilka tillägg du vill ha, lite som en salladsbuffé ungefär.

Till exempel, om du väljer tillägget Allrisk lösöre" kan du även få ersättning med upp till 75 000 kr för plötsliga och oförutsedda händelser. Ett annat exempel är vårt tillägg Resextra som ersätter dig om du skulle bli försenad under din resa eller måste avbryta den på grund av att du blivit sjuk. Det kan hända även den friskaste!