Waterfront Building stärker sin grafiska profil

En av Stockholms mest klimatsmarta företagsadresser

Waterfront Building , en del av Stockholm Waterfront, och en av huvudstadens klimatsmartaste företagsadresser, stärker nu byggnadens profil med en ny logotyp och en ny webbsida kopplat till ett långsiktigt varumärkesarbete.

Det är inte bara det centrala läget på Klarabergsviadukten och den spektakulära panoramautsikten över huvudstaden som utmärker Waterfront Building. Det är också en av Stockholms mest klimatsmarta kontorsbyggnader med en energilösning i toppklass och LEED GOLD-certifiering. Här sitter både små och stora företag, organisationer och ambassader.

–  Som portalbyggnad för affärsdistriktet som växer fram kring Stockholms Centralstation vill vi tillsammans med ägarna ännu tydligare lyfta fram Waterfront Buildings hållbara profil. Den innefattar allt från miljöklassning till att byggnaden, som del av Stockholm Waterfront-komplexet, erbjuder allt för det moderna arbetslivet på ett och samma ställe: förstklassiga kontor, kommunikationer, restauranger, hotell och mötesplatser, säger Gustav Dahlfors, Fastighetschef för Newsec Asset Management som förvaltar Waterfront Building.

Den nya logotypen utgörs av symboler som formar ett W. Den kopplar till namnet Waterfront Building men är också formad som vågor som knyter an till vatten och hållbarhet. Waterfront Building och hela Stockholm Waterfront-komplexet använder också vattnet från Klara sjö för att värma och kyla sina byggnader i ett gemensamt energisystem.

Waterfront Building har den internationella miljöklassningen LEED Gold och med Stockholm Centralstation intill knuten är det lätt att resa klimatsmart till och från kontoret varje dag. Sverige och övriga världen är alltid nära genom tåg, flygbussar och Arlandabanan.

– Vi är väldigt stolta över Waterfront Buildings nya logotyp som knyter an till byggnadens miljöprofil. Vi kommer att fortsätta att utveckla kommunikationen utifrån de möjligheter som byggnaden har med sin synlighet och sitt centrala läge i hjärtat av Stockholm. Vår ambition som fastighetsägare är att etablera Waterfront Building som en av Stockholms mest kända byggnader och mest klimatsmarta företagsadresser för företag som vill göra stora avtryck i världen men minska sitt avtryck på miljön, säger Stefan Unterberger, Re’s asset manager på MEAG, München.

För mer information, kontakta:

Gustav Dahlfors, Fastighetschef Newsec Asset Management

E-post: gustav.dahlfors@newsec.se
Webb: www.waterfrontbuilding.se

• Företagande, allmänt

Waterfront Building är inte bara Stockholms mest centrala företagsadress, det är också ett av huvudstadens klimatsmartaste kontor med miljöklassning LEED Gold. Med läget intill Stockholm Centralstation är det lika smart som enkelt att åka miljövänligt till jobbet varje dag. Sverige och övriga världen är alltid nära genom tåg och Arlandabanan.

Som del av Stockholm Waterfront-komplexet erbjuder Waterfront Building allt för ett modernt och kreativt arbetsliv mitt i Stockholm City: förstklassiga kontorsmiljöer, boende för affärsgäster och möjligheter till företagsevenemang av världsklass.

MEAG representerar ägarna av Waterfront Building som förvaltas av Newsec Asset Management.