Marta 60 brun

70-talet inspirerar i Jul hos Watt & Veke

Julkollektionen 2021 hämtar sin inspiration ur 70-talets färgpalett och former. När vi klev in i 70-talet fanns en stark önskan i samhället att uttrycka sin personlighet och sina åsikter, vilket också återspeglades i hemmen. Och det är precis vår vision. Alla stjärnor i vår kollektion har sin egen personlighet, och vi vill att den som väljer en Watt & Veke stjärna gör det för att lyfta fram sin egna personliga inredningsstil.

Under 70-talet öppnades hemmen upp med tydliga ytor för gemenskap och ett starkt miljötänk. Våra stjärnor  har höga miljökrav i sin produktion, och flera av modellerna är tillverkade av 100% återvunnen textil. I årets kollektion ser ni inspirationen med jordiga naturtoner och stjärnor som sticker ut.

Lovisa 50 guld
Lovisa 50 guld med sin bulliga form och guldfärgade mönster bara strålar. Den här stjärna blir ett självklart blickfång i varje rum och med sitt mjuka ljus strålar rakt in i våra hjärtan.

Linn natur
Linn är en naturfärgad krans med fasetterade bollar som är vikna för hand. Kransen har ett linnetyg, precis som på delar av pappersstjärnan Marta. Det grafiska uttrycket ger Linn en modern känsla medan linnetyget andas tradition, precis som den jul vi älskar.
Freja 50 svart
Freja - Förförande som ett dyrbart och vackert smycke. Med ny vikteknik har vi tillsammans med vår leverantör tagit fram en helt ny typ av pappersstjärna. Och om vi, på samma sätt som kärlekens gudinna Freja, kan sia in i framtiden så är detta årets nya stora stjärna.

Du hittar årets magiska julsortiment på vår hemsida. Välkommen till Watt & Vekes jul!