70-talet inspirerar i årets julkollektion hos Watt & Veke

Watt & Veke Julkollektion 2021

Julkollektionen 2021 hämtar delar av sin inspiration ur 70-talets färgpalett och former. Den är också resultatet av det tekniska kunnandet hos vår leverantör, nya spännande material och Watt & Vekes design. Sammantaget en julkollektion som är helt unik i sitt slag. Jul 2021 innehåller även flera av förra årets nyheter samt förstås våra klassiska stjärnor som lever genom årtal och trend.

Bland våra nyheter i år har vi modellen Marta, en stark stjärna med 70-tals influens och där delar av stjärnan är klädd i naturfärgat linnetyg.

Lovisa 50 guld
och Leah 50 svart är producerad med en ny typ av vikteknik och som kommer till liv med sitt grafiska, screentryckta mönster.

Signe är en unik pappersstjärna med sin Japanska origamivikning. Skandinavisk enkelhet i uttryck och som en singlande snöflinga i ett juligt vinterlandskap.

I år släpper vi en hyllning till vår allra första "smörpapperstjärna" Snöblomma.  I begränsad upplaga i den maffiga storleken 100 cm. Lotus 44 är ny för i år och lillasyster till vår klassiska Snöblomma. Har redan blommat ut som en favorit och storsäljare inför jul.

Snöblomma 100

Kransar i handvikt papper är helt nytt för 2021. Stockholm, en helvit krans som viks för hand med otrolig precision för en nästa tredimensionell upplevelse. Linn är med sina fasetterade bollar en modern krans, men tygbeklädnaden i linne tar oss tillbaka till den traditionella känslan som vi så älskar i juletid.

Sputnik-familjen har utökats med nya varianter av den vita Sputnik 60 som redan finns i vår julkollektion. Nu med screentryckta linjer längst åsarna i guld och svart. Sputnik vit finns numera också som toppstjärna och bordsdekorationer i storlek 15 och 30 cm. Fler modeller av toppstjärnor och söta julornament i vitt papper kommer också som nyheter inför jul 2021.

Hämta fler inspirerande bilder från vår bildbank. Här har ni alltid tillgång till både produktbilder och miljöbilder att använda. Se länk nedan.

Användarnamn: press@wattveke.se

Vänliga hälsningar, Watt & Veke