Waxholmsbolagets nya skärgårdskarta

Ny karta gör det lättare att hitta rätt i skärgårdstrafiken

Waxholmsbolaget har tagit fram en ny schematisk karta som gör det lättare att se hur de olika linjerna går i skärgården i sommar.

Det blir mer överskådligt var de cirka 300 bryggorna ligger, och tydligare vilka bryggor som har anslutningar som både trafikeras inom Waxholmsbolaget och i SL-trafiken. Kartans innehåll är uppdaterat och mer korrekt än de äldre kartor som tidigare använts.

Kartan har ett upplägg som liknar den som SL-trafiken haft under många år. Det blir lättare att se hur man reser, vart man kan eller vill åka, och hur de olika båtlinjerna relaterar till varandra.

Kartan finns att hämta som pdf - eller bara titta på - här på Waxholmsbolagets webb

Waxholmsbolaget uppmanar fortsatt till att visa hänsyn i kollektivtrafiken och hålla avstånd - och även att vara beredd på att man inte kommer med den tur man har tänkt sig. I synnerhet om man vill resa när många andra reser. Vi fortsätter att hjälpas åt att minska smittspridningen i samhället med gemensamma krafter.