På väg ut i skärgården.

Påskhelg och vårtidtabell i skärgården

I samband med påskhelgen går Waxholmsbolaget över till vårtidtabell. Det innebär högre turtäthet och att det blir enklare att åka till någon av skärgårdens många bryggor.

Även om våren fortfarande verkar dröja innan den riktigt drar in, närmar vi oss påskhelgen. Historiskt sett är påskveckan startskottet på en lång säsong då resandet stadigt ökar. I samband med att fler brukar vilja åka ut till skärgården går Waxholmsbolaget därför över till vårtidtabell på skärtorsdagen.

Den som har en biljett med SL som gäller i minst 30 dagar kan dessutom passa på att resa med den i Waxholmsbolagets trafik under påskhelgen. SL-biljetten gäller under hela lågsäsongen, och den varar i år fram till och med den 29 april.

Aprilväder innebär alltid viss osäkerhet, och om det skulle bli minusgrader och snö kan det bli störningar i trafiken, eftersom alla fartyg inte kan köra när det börjar bli isigt på sjön.

Påskhelgen ser ut att hålla sina plusgrader och lär bli en trevlig helg att vara i skärgården – men under april månad är det alltid en bra idé att hålla ett vakande öga på väderleksrapporten.