Waxholmsbolaget flyttar avgångar under ÅF Offshore Race

Waxholmsbolaget flyttar avgångar under ÅF Offshore Race

UPPDATERAD: Under hela vecka 26 och till och med tisdag vecka 27 flyttas avgångarna med fartygen Storskär, Norrskär och Västan från Strömkajen till Nybrokajen på grund av ÅF Offshore Race (Gotland runt). Seglartävlingen arrangeras under veckan med starter i Stockholms ström och evenemangsområde på Blasieholmen.

Under några dagar i slutet av juni arrangeras ÅF Offshore Race. Seglartävlingen, som förr gick under namnet Gotland runt, går av stapeln vecka 26 och bjuder på bland annat After sail, uppträdanden och mat från Operakällaren vid evenemangsområdet på Skeppsholmen och Blasieholmen. Avgångarna med fartygen Norrskär, Storskär och Västan flyttas därför till Nybrokajen bakom Nationalmuseum med start måndag 24 juni och till och med 2 juli.

Befinner du dig på Strömkajen svänger du upp på Hovslagargatan och följer den tills du kommer till Nybrokajen. Du kan också ta genvägen genom parken mellan Lydmar Hotel och Nationalmuseum, för att sedan fortsätta i samma riktning tills du når kajen.

Den ändrade avgångsplatsen gäller enbart fartygen Storskär, Norrskär och Västan under perioden 24 juni-2 juli (obs! nya datum). Dessa avgångar flyttar till Nybrokajen:

• 9:30 (Västan)
  • 11:00 (Norrskär)