Waxholmsbolagets app uppdaterad och finns nu för Android

Waxholmsbolagets app uppdaterad och finns nu för Android

Waxholmsbolagets app har funnits tillgänglig för Iphone-användare i ungefär ett år. Appen utvecklades för att förenkla resandet och göra information mer lättillgänlig för passagerarna. Nu har en ny förbättrad version lanserats och appen är för första gången tillgänglig för Andoid-användare.

Den största nyheten i den nya versionen av Waxholmsbolagets app är att den nu är tillgänglig även för Androidtelefoner. Dessutom har en del funktioner och information tillkommit. Bland annat har bolaget och utvecklarna av appen samarbetat kring att göra sökfunktionen enklare. Efter synpunkter från användare kan man nu fritextsöka efter bryggor och förslag ges när man börjar skriva in ett sökord. Allt för att förenkla så mycket som möjligt för användaren att söka upp sin resa. Dessutom är designen uppdaterad i version två av appen som också innehåller nyheter i notisform samt möjligheten att se fartygen positioner i realtid.

En ny funktion i Waxholmsbolagets app är också möjligheten att fälla semaforen, den fällbara skylten som finns på alla bryggor och som är till för att visa för båtens personal att man vill kliva på. Den fysiska semaforen fälls inte för att man gör det i appen men en signal förvarnar personalen ombord att någon vill kliva på vid bryggan. Det kan därför vara praktiskt om man är lite sen till sin brygga. Den fysiska semaforen vid bryggan ska dock alltid fällas när man är på plats.

Waxholmsbolagets app är tillgänglig på App Store och Android Market. Appen är utvecklad av Fakta, fakta.se. Synpunkter mottages tacksamt på info@waxholmsbolaget.se.