Wayne´s Coffee öppnar i Kina

Stockholm, 25 mars, 2010 – Den 3:e april serverar Wayne´s Coffee sin första Caffe Latte i Kina. Den svenska cafékedjan öppnar en Coffee Shop i Oriental Plaza, Pekings största shoppingcenter. Detta är den första öppningen av tre under våren 2010, resultatet av den konvertering som följer efter övertagandet av den i Peking etablerade kaffebarkedjan Ciao.

Wayne´s Coffee har drivit caféer sedan 1994 och efterfrågan på konceptet är stort både i Sverige och internationellt. Den 1:a januari tog bolaget Coffee Dream Ltd över den i Peking etablerade kaffebarkedjan Ciao. Bolaget innehar det kinesiska franchiseavtalet för Wayne´s Coffee. Kort därefter påbörjades ombyggnation av Ciaos kaffebarer och utbildning av personal. Och den 3:e april är det premiär för det första Wayne´s Coffee caféet i kina.

Wayne´s Coffee Oriental Plaza ligger centralt i Pekings största shoppingcenter med över 750 000 besökare per vecka. Detta är den första av som Wayne´s Coffee som ska öppna i Peking. Nästa på tur är ett café i LG Tower nära Pekings berömda Silk Market. Ytterligare öppningar i välrenommerade köpcenter väntar.

- Detta känns jättespännande, säger Kenneth Hermansson VD Coffee Dream Ltd. Målsättningen är att inom kort öppna ytterligare ett flagship store centralt i Peking. Vi strävar efter att utveckla samarbetet med TCBL, operatör med över 100 shoppingcenter i regionen och ha 5 regionala franchisetagare runt om i Kina i slutet på 2011. Vår ambition är att ha 200 Wayne´s Coffee i landet inom 10 år, fortsätter Kenneth.

För ytterligare information kontakta:

Coffee Dream Ltd – Wayne´s Coffee Kina

Kenneth Hermansson, VD

Mobil:  +8613811182245

kenneth.hermansson@waynescoffee.com

Wayne´s Coffee

Carl Reinestam, Marknadschef

Mobil: 076–148 88 55

carl.reinestam@waynescoffee.com

Wayne´s Coffee är en internationell cafékedja som föddes ur en dröm om att skapa en ny typ av levande mötesplats. En familjär urban miljö där man kan njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats med rötter i den svenska fikatraditionen, inspirerad av den italienska kaffekulturen kombinerad med den nordamerikanska bakverkstraditionen. Första Wayne's Coffee öppnade i Stockholm 1994 och är idag Skandinaviens ledande cafékedja. Företaget omsätter 300 miljoner kronor med över 100 caféer i 10 länder.  Mer information på www.waynescoffee.se