Premiär för Waynes i Limhamn

Waynes Coffee öppnar i Limhamn

Den 8 april öppnas dörrarna upp till Limhamns första Waynes Coffee. Den svenska kafékedjan grundades i Stockholm 1994 och har sedan dess haft en framgångsrik tillväxtresa både i Sverige och internationellt. Etableringen i Limhamn innebär företagets 82:a kafé, och är en strategisk etablering i Skåneregionen.

• Vi har ständigt blickarna mot Skåneregionen, som är geografiskt viktigt för vår tillväxtresa. Limhamn är en perfekt stad för oss, och läget är minst sagt spännande med allt som händer i området. Vi önskar franchisetagare Raman Mahmoud och hans team ett riktigt stort lycka till med det nya kaféet, säger Joakim Carlsson, VD på Waynes Coffee.

Kaféet är beläget i Limhamns Sjöstad, som med havet som granne befinner sig i en spännande utvecklingsresa där flera bostadsprojekt pågår samt etableringar av restauranger och butiker. Kaféet erbjuder ca 70 sittplatser inne och möjlighet att ta med sig sitt kaffe eller måltid för att avnjuta det ute i solen om så önskas.

• Det känns riktigt roligt att får vara en del av resan med att öppna upp Waynes i Limhamn. Området har alltid legat mig varmt om hjärtat och det är lite av en dröm som går i uppfyllelse när jag nu här i Limhamn får möjlighet att ansvara för ett sådant anrikt varumärke som Waynes är. Jag ser fram emot att få träffa alla gäster och erbjuda den bästa fikaupplevelsen, säger Raman Mahmoud, Franchisetagare för Waynes i Limhamn.

Under 2020 valde Waynes att satsa ytterligare på sin tillväxtresa i samband med att man rullade ut ett helt nytt flexibelt kafékoncept med mobila lösningar och nya produkter. Under 2021 har man för avsikt att öppna upp ca femton kaféer runt om i Sverige, och minst det dubbla utanför Sveriges gränser.

Fakta om etableringen och vår nya franchisetagare

Raman Mahmoud är 27 år gammal och är en del av en väletablerad krögarfamilj som driver flera restauranger i Malmö, som också är hans hemort. Raman såg att Waynes sökte en franchisetagare till sin nya etablering i Limhamn, och kontaktade därmed huvudkontoret. Och det gick hela vägen. Tillsammans med sitt team på fem nyanställda kommer han hålla kaféet öppet måndag – fredag mellan 7.30 – 19, och på helger mellan 09-18. Med Waynes populära app kan man beställa och betala sitt kaffe eller fika och därmed smidigt hämta upp sina produkter utan att köa. Adress: Limhamnsvägen 117, Limhamn.

Waynes är en svensk kafékedja som startade på Kungsgatan i Stockholm 1994, och som satte standarden för det moderna europeiska kafékonceptet i Sverige – själva bilden av hur, var och när vi fikar i stadsmiljö. Idag finns Waynes i 8 länder med cirka 160 kaféer. Läs mer på www.waynescoffee.se