Wayne’s Coffee öppnar i Riyadh, Saudi Arabien

Wayne’s Coffee öppnar i Riyadh, Saudi Arabien

Stockholm, 6 juni, 2010 – Den 8:e juni serverar Wayne’s Coffee sin första Caffe Latte I Riyadh. Den svenska coffee-shop kedjan öppnar sitt första café på populära Tahliya Street i hjärtat av Riyadh. Detta är den första öppningen av två under sommaren 2010 och är en del av lanseringen av Wayne’s Coffee i Saudi Arabien.

Wayne’s Coffee har drivit caféer sedan 1994 och företaget har upplevt ett starkt ökat intresse för varumärket utomlands. Företaget AL-SAYYAR Group blir Master Franchise för Saudi Arabien och ansvarar för lanseringen. Avtalet undertecknades i slutet av 2009 och byggnadsarbetet påbörjades strax efter. Öppningsdatumet är satt till 8:e juni men Riyadh invånarna kan avnjuta Wayne’s Coffees kaffe och muffins redan den 6:e juni på nationaldagsfirandet på svenska ambassaden i Riyadh.

Wayne’s Coffee Tahliya Street i en del av Riyadh som är mycket populär bland unga trendsättare. Tahliya Street är mest känd för sina fredagseftermiddagar, då gatan fylls av ungdomar som vill upp sig och sina bilar. Öppning nummer blir Wayne’s Coffee Panorama Mall. En av stadens nybyggda central belägna shoppingcenter.

- Vi är mycket spända inför öppningen. Vi har besökt Wayne’s Coffees skandinaviska flaggskepp och vi är stolta over att öppna det första i Gulfen, säger Mr.Al-Sayyar, ägare av AL-SAYYAR Group. Vi öppnar vårt andra café om ytterligare några veckor och har stora planer för Wayne’s Coffee i vårt land.

För mer information vänligen kontakta:

Wayne´s Coffee

Carl Reinestam, Marketing Manager

Tel: +46 8-402 17 05

Mobil: +46 76–148 88 55

carl.reinestam@waynescoffee.com

Om Wayne´s Coffee:

Wayne’s Coffee föddes ur en dröm om att skapa en ny typ av levande mötesplats. En familjär urban miljö där man kan njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats med rötter i den svenska fikatraditionen, inspirerad av den italienska kaffekulturen kombinerad med den nordamerikanska bakverkstraditionen. Det första Wayne's Coffees öppnade i Stockholm 1994. Idag är Wayne’s Coffee en av norra Europas ledande coffee shop kedjor med en omsättning på 300 miljoner kronor med drygt 100 enheter i 10 länder. www.waynescoffee.se