Sänkt pris på Villa Maria Sauvignon Blanc

Eftersom att 2012 är Villa Marias 50-årsjubileum känns det rätt att ge så många konsumenter som möjligt att komma åt vinet, säger Lucas Spinnars på Fondberg som importerar vinet till Sverige. Vinet finns idag listat i ett antal butiker men kan på begäran, kostnadsfritt, tas till samtliga Systembolagsbutiker. Vinet som tidigare kostat 108 kronor finns nu tillgängligt för 99 kronor!

Villa Maria är i princip ssnonymt med vin från Nya Zeeland och är idag inte bara Nya Zeelands mest prisbelönade vinproducent utan också landets största inhemskt ägda producent. George Fistonitsch som grundade vineriet äger fortfarande företaget själv och driver det med ivrig passion. Georges framgångar är så påtagliga att han idag benämns Sir George Fistonitsch eftersom hans insatser för den Nya Zeeländska vinundistrin lett till att han adlats.

Sauvignon Blanc från Nya Zeeland är en av den moderna vinvärldens stora framgångssagor. Den aromatiska druvsorten som för många har ett självklart hem i Franska Bordeaux eller Loirdalen, har fått ett minst lika självklart hem på Nya Zeeland. Karaktäristiken blir ofta tydlig med särpräglade aromer av krusbär, svart vinbärsblad och lime. Villa Maria Private Bin Sauvignon Blanc är precis så - mycket frisk med svartvinbärsbladstoner och lime och med inslag av päron - och passar utmärkt till getost, fisk och skaldjur.

Måndagen den 8:e oktober kommer Sir George att befinna sig i Sverige och journalister som är intresserade kan fortfarande få en kort intervju med Sir George. Kontakta i så fall Thomas Östlund PR-ansvarig på Fondberg.