Fondberg och Champagne Taittinger förlänger samarbetet med Stockholm Globe Arenas

Fondberg och Stockholm Globe Arenas AB har ingått ett femårigt exklusivt partneravtal för försäljning och marknadsföring av Champagne Taittinger vid Stockholm Globe Arenas.

Besökarna till Stockholm Globe Arenas evenemang kommer att kunna njuta av den berömda Champagne Taittinger i alla restauranger i Hovet, Annexet, Ericsson Globe och Skyview, Tele2Arena liksom i Taittinger Champagne Lounge och Champagnebarer i arenorna.

Vi på Fondberg är väldigt nöjda med att förlänga vårt lyckade samarbete med Stockholms ledande arenor och personalen på Stockholm Globe Arenas, säger Markku Ropponen, COB, Fondberg.

Fondberg & Co har varit samarbetspartners till Stockholm Globe Arenas under många år och liksom många av våra andra partners väljer dom fortsätta sitt samarbete med oss. Vi förnyar vårt avtal med 5 år vilket gör oss glada och stolta! säger Stefan Gustavson, Sales Director, VP Global Partnership.

Om Champagne Taittinger

Champagnehuset Taittinger, med anor från 1734, är välkänt för sin höga kvalitetschampagne inklusive den berömda prestigechampagnen Comtes de Champagne.

Om Fondberg & Co
Fondberg & Co har varit och är en av de ledande svenska företag som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden både via Systembolaget och för Horeca sedan 1975.

Om Stockholm Globe Arenas:
Stockholm Globe Arenas bedriver verksamheten på de fyra arenorna Tele2 Arena, Ericsson Globe, Hovet, Annexet, samt attraktionen SkyView. Hit kommer du för att uppleva evenemangen live, antingen det handlar om världsartister som Lady Gaga, Avicii och Metallica, megaevenemang som Sonisphere och Nitro Circus, eller sportevenemang som Ishockey-VM och XL-galan. Några av Sveriges främsta lag har sin hemmaarena hos oss - Hammarby Fotboll, Djurgården Fotboll, DIF Hockey och AIK Hockey. Med närmare 300 evenemang och 2 miljoner besökare per år är vi det i särklass största och mest flexibla evenemangsområdet i norra Europa. www.globearenas.se

För mer information:

Markku Ropponen, COB på Fondberg & Co, mobil +46 70 855 3344, e-post: markku.ropponen@fondberg.se

Daniel Stålbo, Marknads- & Kommunikationschef på Stockholm Globe Arenas mobil/tel: +46 8 600 93 52, e-post: daniel.stalbo@globearenas.se

• champagne
  • sga
  • globen
  • stockholm globe arenas
  • champagne taittinger
  • taittinger
  • fondberg
  • fondberg & co

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och på Systembolaget.