Oude Kaap lanserar en ny premiumdesign i Sverige

Oude Kaap är ett av de sydafrikanska vinvarumärken som funnits längst på den svenska marknaden. Nu lanseras en helt ny design med ett exklusivt utseende.

Oude Kaap Chardonnay har varit ett av de bäst säljande vita vinerna under många år och eftersom vinmarknaden utvecklas är det också viktigt för oss att hänga med. Bag-in-boxen är inte en längre en förpackning för billigt vin utan en smidig förpackning som folk vill kunna ställa fram på middagsbordet, säger Lucas Spinnars produktchef på Fondberg.

Oude Kaap, betyder den gamla udden, och även om Sydafrika ofta betecknas som nya världen så har sydafrikanerna odlat vin sedan 1600-talet. Chardonnay har dock inte en lika lång historia i landet. Långt in på andra hälften av 1900-talet smugglades druvsorten olovligt in i landet av producenterna som ville ha tillgång till druvsorten som enligt många är den främsta av alla vitvinsdruvor.

• sydafrika
  • chardonnay
  • middag
  • dukning
  • design

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och Systembolaget.

Fondberg & Co representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Douglas Green Bellingham, Piccini, Binderer S:t Ursula, Les Grand Chais de France , Villa Maria, Quintay, Killerby, och Svensk Vodka märks.

Lucas Spinnars

Brand Manager 0855529200