Sommarskrud till Grand Sud Merlot

Grand Sud Merlot är Systembolagets bäst säljande franska flaskvin. Under sommaren har den tagit på sig en lättsam sommarskrud inspirerad av maritimt tema.

Grand Suds viner från södra Frankrike är alltid gjorda på en druva. Idag produceras 2 vita, 4 röda, och 2 roséviner. Utöver Grand Sud Merlot som funnits i Sverige i ett par år lanserades Grand Sud Sauvignon Blanc på den Svenska marknaden tidigare i år. Målet har alltid varit att producera prisvärda viner med en tydlig druvtypisk karaktär, enkla att förstå sig på och uppskatta. Vinerna har blivit kända för sin liter-stora flaska och i Sverige säljs båda de tillgängliga vinerna i en miljövänlig PET-flaska

Det är första gången Grand Sud Merlot fått en tillfällig "Limited Edition Design" i Sverige och den sjömansskjortinspirerade designen förväntas räcka fram till slutet på Augusti. Innehållet är samma populära och efterfrågade vin som vanligt.

Vinet kostar 69 kr (+1 kr pant) och har artikelnummer 74944

• merlot
  • frankrike
  • grand sud

Fondberg är en svensk privatägd företagsgruppering som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden, såväl genom Systembolaget som till restaurangkunder.